Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با پخش یک تیزر ویدئویی؛

ابرخودرو هیدروژنی «XP-۱» رونمایی شد

پنج شنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۲:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۵۵۱۶ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
شرکت آمریکایی هایپریون از ابرخودرو هیدروژنی خود موسوم به «ایکس پی- وان» (XP-1) رونمایی کرد.

به گزارش کارپرس، شرکت آمریکایی هایپریون (Hyperion) با پخش یک تیزر ویدئویی از ابرخودرو هیدروژنی خود موسوم به «ایکس پی- وان» (XP-1) رونمایی کرد.

این خودرو اساساً یک وسیله نقلیه برقی است که توسط مهندسان سابق سازمان فضایی ناسا و با استفاده از فناوری های فضایی ساخته شده است.

به گفته شرکت سازنده، XP-1 با قدرت فوق العاده بالا از سیستم ترکیبی هیدروژن و الکتریسیته استفاده می کند که می تواند جایگزینی برای ابرخودروهای بنزینی باشد تا از میزان آلودگی تولیدی بکاهد.

شرکت هایپریون می گوید قصد دارد تولید این ابرخودرو هیدروژنی به تعداد محدود 300 دستگاه را از اوایل سال 2022 در آمریکا آغاز کند.

این در حالی است که کار بر روی XP-1 عملاً در سال 2016 آغاز شد و هایپریون بیش از یک دهه است که بر روی فناوری آن مطالعه می کند.

به گفته سازندگان این خدرو می تواند پیش از سوخت گیری مجدد هزار مایل را بپیماید و ظرف فقط 2/2 ثانیه از حالکت سکون به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد. به علاوه حداکثر سرعت آن حدود 220 مایل بر ساعت برآورد شده است.

براساس این گزارش تاکنون آمریکایی ها فقط حدود 8 هزار خودرو سوخت هیدروژنی را خریداری کرده اند و فروش این دستگاه ها سال گذشته کاهش یافته است.

در حال حاضر فقط سه مدل هیدروژنی در دسترس خریداران قرار دارد: هوندا کلاریتی، هیوندای نکسو و تویوتا میرای. قیمت این سدان ها حول و حوش 60 هزار دلار است.

به علاوه کمبود جایگاه های سوخت هیدروژنی در آمریکا احساس می شود تا جایی که هم اکنون فقط 44 جایگاه در این کشور وجود دارد که تقریباً همه آنها در کالیفرنیا واقع هستند.

هایپریون یک استارتاپ مستقر در کالیفرنیاست که سال 2011 توسط آنجلو کفنتریس تأسیس شد. این شرکت دارای بیش از 150 کارمند است و در صنایع هوافضا نیز فعالیت می کند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ابرخودرو هیدروژنی «XP-۱» رونمایی شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است