Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ویژه / ۶ روز پر ماجرا!

پایان ماراتن خودرویی ها در دومین نمایشگاه خودرو تهران

شنبه | ۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۷:۱۵ | کد خبر: CP- ۴۵۴۶ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
دومین نمایشگاه خودرو تهران که بواسطه ی حضور برندهای خودرویی خارجی عنوان بین المللی را نیز یدک می کشد در حالی روز گذشته به کار خود پایان داد که شواهد امر نشان از رشد کمی و کیفی جدی در برگزاری این رویداد مهم خودرویی کشور داشت.

به گزارش کارپرس، این دوره از نمایشگاه خودرو تهران به واقع بین المللی تر از سال گذشته برگزار شد چرا که چند شرکت خودرویی خارجی تصمیم گرفتند این بار اگرچه در کنار شریک ایرانی خود اما مستقل تر از گذشته در نمایشگاه حضور یابند! در این بین شرکت های چانگان، هایما، بورگوارد، بایک، فولکس واگن، ولوو و ماهیندرا با برند خارجی و شرکت های پژو و سیتروئن مستقل اما در لوای برند ایرانیزه شده ی خود یعنی ایکاپ و سایپاسیتروئن در نمایشگاه نقشی شبهه مستقل ایفا کردند و این مسئله یکی از نقاط قوت قابل توجه دومین نمایشگاه خودرو تهران بحساب می آید.

مسئله ی قابل توجه دیگر در این نمایشگاه افزایش سطح کیفی و کمی برگزاری نمایشگاه است که به لحاظ کمی توانسته بود اطمینان تعداد بیشتری از شرکت های خودرویی بخصوص ایران خودرو و سایپا که مراجعه کنندگان زیادی در نمایشگاه ها دارد را جلب و پای ایشان را به شکل جدی تری به نمایشگاه باز کند. همچنین برخی برندهای خارجی همچون لوکسژن، فولکس واگن، ولوو، ایکاپ، سایپاسیتروئن، بورگوارد و ماهیندرا نیز بواسطه ی ورود تازه اشان به بازار ایران به جمع شرکت کنندگان نمایشگاه تهران افزوده شدند و همین نکته به رونق نمایشگاه تهران نسبت به سال گذشته افزود.

tehran carshow final1

ارتقاء کیفی در طراحی و اجرای غرفه ها به وضوح قابل لمس بود آنچنان که غرفه ها با زرق و برق بیشتر به مخاطبان خود خوش آمد می گفتند هر چند فضای کلی اکثر غرفه ها به لحاظ مساحت پاسخگویی تعداد استقبال کنندگان نبود و موجب بروز ترافیک مخاطب می گردید.

از سوی دیگر حضور پررنگ تر و ثابت برخی رسانه های تخصصی حوزه ی خودرو همچون عصر خودرو، دنیای خودرو، اسب بخار، پرشین خودرو، خودرو نویس، آخرین خبر، مجله سرعت و چند رسانه ی دیگر به انعکاس بهتر اخبار کمک شایانی می کرد. البته سایر رسانه های خودرویی نیز با وجود عدم حضور ثابت در نمایشگاه انعکاس خوبی از رویدادهای آن به ارمغان آورده بودند که همین امر نشان از ارتباط فراگیر برگزار کننده با رسانه های تخصصی داشت.

اما برگزاری دومین نمایشگاه خودرو تهران خالی از ضعف نیز نبود، مشکلاتی همچون عدم پیش بینی امکانات رفاهی کافی برای بازدید کنندگان همچون سرویس بهداشتی، فقدان فضای استراحت کافی با وجود خالی بودن بیش از نیمی از ظرفیت یکی از سالن ها، کمبود محل فروش مواد غذایی و... متناسب با میزان استقبال در روزهای تعطیل بخصوص در روز نخست بازدید عمومی موجب بروز ناراحتی برای مخاطبین نمایشگاه گردید.

همچنین عدم رعایت الزامات عرفی جامعه ی ایرانی همچون استفاده گسترده ی ابزاری از بانوان با پوشش هایی دور از فرهنگ ایرانی در غرفه ها بخصوص در آئین های رونمایی نیز چشم می خورد.

عدم برنامه ریزی مناسب در زمانبندی رونمایی ها و فشردگی بیش از حد برنامه ها در روز ویژه ی خبرنگاران که موجب بروز مشکلات فراوان در انعکاس اخبار و در نهایت اشباع شبکه های خبری از اخبار رونمایی های پی در پی خود به لحاظ حرفه ای به یک ضد تبلیغ بدل گردیده و موجب شد رونمایی و معرفی خودروهای جدید نمایشگاه بشکل موثری منعکس نگردد! حال آنکه برگزار کنندگان می توانستند با افزایش زمان بازدید در روز نخست و البته تقسیم برنامه های رونمایی در طی روزهای نمایشگاه، برنامه ریزی موثرتری برای رونمایی ها داشته باشند.

در نهایت باید توجه داشت وجود نقاط ضعف در هر رویدادی مشروط به پذیرش و اصلاح آن، چیزی از ارزش تلاشهای صورت گرفته نکاسته و می توان با رفع مشکلات موجود در دوره های آتی به کیفیت برگزاری نمایشگاه افزود.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پایان ماراتن خودرویی ها در دومین نمایشگاه خودرو تهران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است