Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

نگاهی به شش توییت «ماسک» که بلای جان تسلا شدند!

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۱:۴۷ | کد خبر: CP- ۱۸۵۱۴ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
به مناسبت سقوط ارزش سهام تسلا پس از نظرسنجی توییتری اخیر «ایلان ماسک» بد نیست نگاهی بیاندازیم به توییت های عجیب وی در این سال ها که بلای جان این خودروساز شده است!

به گزارش خودروپرس، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا به انتشار توییت های عجیب و غریب شهرت دارد.

توییت هایی که بیش از آنکه در راستای منافع تسلا باشد، خشم و عصبانیت سهامداران این شرکت را به همراه داشته است.

توییت های ماسک طی چند سال اخیر بارها سبب سقوط ارزش سهام تسلا شده که آخرین مورد آن به همین چند روز اخیر پس از انتشار نظرسنجی توییتری ماسک درباره فروش 10 درصد از سهام شخصی وی مربوط می شود.

به مناسبت سقوط سهام تسلا پس از نظرسنجی توییتری اخیر «ماسک» بد نیست نگاهی بیاندازیم به شش توییت عجیب وی در این سال ها که بلای جان این خودروساز شده است!

 

1. ماسک روز شنبه هفته جاری در یک نظرسنجی توییتری از فالوورهای خود نظر آنها پیرامون فروش 10 درصد از سهام شخصی‌اش در تسلا را جویا شد.

حدود 3/5 میلیون نفر از کاربران توییتری (58 درصد کاربران) به این پیشنهاد ماسک پاسخ مثبت دادند.

پس از مشخص شدن نتایج این نظرسنجی سهام تسلا در معاملات روز دوشنبه بازار بورس نیویورک بیشترین سقوط طی هشت ماه گذشته (7/3 درصد) را تجربه کرد.

ماسک اکنون 170/5 میلیارد دلار از سهام تسلا را در اختیار دارد و به این ترتیب باید حدود 21 میلیارد از سهام خود را به فروش بگذارد.

 

2. همین هفته گذشته ماسک با انتشار توییتی درباره قرارداد تسلا با شرکت کرایه خودروی «هرتز گلوبال» سهام این خودروساز را تنزل داد.

مدیر تسلا در توییت خود نوشت که تسلا هنوز قراردادی با هرتز درباره فروش 100 هزار خودرو امضا نکرده و به این ترتیب اهمیت قرارداد 4/2 میلیارد دلاری با این شرکت را کم اهمیت جلوه داد.

ماسک خاطرنشان کرد چون تقاضا برای خودروهای تسلا بیش از توان تولیدی این شرکت است، معامله با شرکت هرتز تأثیری بر اقتصاد آن نخواهد داشت.

روز پس از انتشار این توییت سهام تسلا 3 درصد افت کرد.

 

3. در ماه می سال گذشته ماسک در یک رشته توییت عنوان کرد که در حال فروش تقریباً همه دارایی های خود است و از این پس صاحب ملک و خانه ای نخواهد بود.

وی همچنین در یک اظهارنظر عجیب که از سوی یک مدیرعامل غیرطبیعی به نظر می رسید، عنوان کرد که قیمت سهام شرکت او بسیار بالاست.

بلافاصله پس از این توییت ارزش سهام تسلا 10 درصد کاهش یافت. البته این افت مقطعی بود و همه ضرر و زیان ها سه روز بعد جبران شد.

 

4. در فوریه 2019 ماسک توییتی منتشر کرد که در آن اعلام شده بود تسلا در سال 2019 بیش از 500 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد.

این توییت در حالی منتشر شد که چند ساعت قبل از آن ماسک در جمع سهامداران شرکت اعلام کرده بود تسلا در سال جاری 400 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد.

البته ایلان ماسک پس از انتشار این توییت جنجالی یک توییت دیگر منتشر و در آن اعلام کرد منظورش این بوده رقم 500 هزار دستگاه در اصل بر اساس نرخ تولید هفتگی خودرو در این شرکت در اواخر سال 2019 اعلام شده و در طول امسال رقم تولید همان 400 هزار دستگاه باقی خواهد ماند.

اما این توییت اصلاحی هم نتوانست جلوی خشم سهامداران شرکت تسلا را بگیرد و ارزش سهام تسلا 3/7 درصد سقوط کرد.

 

5. شاید یکی از بحث برانگیزترین توییت های ماسک در آگوست 2018 منتشر شده باشد، زمانی که وی از قصد خود برای خصوصی‌سازی تسلا خبر داد.

در حالی که ارزش سهام تسلا پیش از این توییت 11 درصد رشد کرده بود اما چند روز بعد سهام از ارزش افتاد.

در نهایت مشخص شد که این توییت ماسک به طنز نوشته شده است!

 

6. یکم آوریل 2018 همزمان با مناسبت «دروغ اول آوریل» ماسک در یک توییت به شوخی نوشت که تسلا ورشکست شده و ظاهرا همین کافی بوده تا سهام این شرکت ۷ درصد افت کند. 

این توییت از سوی بسیاری از کاربران به طنز پاسخ داده شد اما ظاهراً برخی سهامداران شرکت این شوخی را باور نکردند

البته توییت ماسک پس از یک سلسله اخبار بد برای این خودروساز شامل افت تولید و افزایش نظارت بر سیستم دستیار راننده اتوپایلوت آن نوشته شد.

گفتنی است ماسک علاوه بر توییت های فوق که کاهش ارزش سهام تسلا را به دنبال داشت، تعدادی توییت نیز در مورد بازارهای ارز مجازی نوشته که باعث افزایش قیمت بیت کوین، دوج کوین و ارزهای مشابه شده است.

 

منبع: Moneyweb

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نگاهی به شش توییت «ماسک» که بلای جان تسلا شدند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است