Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تصمیم فورد برای تعطیلی کارخانه های برزیل جنجال برانگیخت

جمعه | ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۰۹:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۶۷۶۶ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرسوحید جعفریان:
تصمیم اخیر فورد برای تعطیلی سه کارخانه خودروسازی آن در برزیل طی سال جاری باعث ایجاد جار و جنجال های سیاسی زیادی در این کشور آمریکای جنوبی شده است.

به گزارش خودروپرس، شرکت خودروسازی فورد اخیراً از تعطیلی سه کارخانه خود در برزیل و توقف تولید خودرو در این کشور آمریکای جنوبی در سال 2021 خبر داد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد تولید این کارخانه ها را به خاطر تأثیرات ناشی از پاندمی کووید 19 و کاهش فروش خودرو در این منطقه که منجر به چندین سال ضرر و زیان هنگفت شده است متوقف خواهد کرد.

براساس این تصمیم تولیدات کارخانه های فورد در شهرهای کاماکاری و تاوبات به زودی متوقف شده و کارخانه واقع در شهر بلوهوریزونته نیز تنها تا فصل چهارم امسال ادامه خواهد یافت.

مقامات فورد می گویند این اقدام بخشی از طرح 11 میلیارد دلاری تجدیدساختار جهانی شرکت است که پیشتر توسط خودروساز آمریکایی پیش بینی شده بود.

این در حالی است که این کارخانه ها از سال 1919 در برزیل مشغول به کار بوده اند و نزدیک به 5 هزار کارگر از تصمیم اخیر فورد متأثر خواهند شد.

فورد در عین حال اعلام کرد که دفاتر خود شامل مرکز توسعه محصول در باهیا برزیل و دفاتر منطقه ای در سائوپائولو را همچنان باز نگه خواهد داشت.

تصمیم تازه فورد ضربه اقتصادی تازه ای به برزیل است که اقتصاد نحیف آن از سال 2014 متحمل آسیب های زیادی شده و شیوع پاندمی کرونا نیز بیش از پیش به اقتصاد این کشور ضربه زده است.

خودروساز آمریکایی اعلام کرده است که نیازهای مشتریان برزیلی را با خودروهای تولیدی در آرژانتین، اروگوئه و سایر مناطق تأمین خواهد کرد.

با این حال تصمیم فورد منجر به جار و جنجال سیاسی در برزیل شده است. «رودریگو مایا» رئیس مجلس سفلی برزیل اخیراً در توییتر اعلام کرد تعطیلی این کارخانه ها "نشان نبود اعتبار دولت برزیل" است.

اما فابیو واجنگارتن وزیر ارتباطات پاسخ داد که تصمیم فورد هیچ ارتباطی با اوضاع سیاسی، اقتصادی و حقوقی برزیل ندارد.

در عین حال وزیر اقتصاد برزیل از تصمیم فورد برای پایان دادن تولید در این کشور ابراز تأسف کرد و گفت این امر نیاز به اصلاحات برای بهبود فضای کسب و کار را تقویت می کند.

در شهر کاماکاری واقع در شمال غربی برزیل اتحادیه کارگری خواستار برگزاری یک نشست اضطراری در محل کارخانه برای اعلام موضع در این خصوص شد.

در همین حال رئیس جمهور برزیل در سخنانی این تصمیم فورد را به توقف یارانه های چند میلیارد دلاری که از سوی دولت به صنعت خودرو اعطا می شود، نسبت داد.

«بولسورانو» در این خصوص گفت: "فورد چه می خواهد؟ فورد تاکنون حقیقت را نگفته است، درسته؟ آنها یارانه و سوبسید می خواهند."

وی همچنین از تصمیم دولت های گذشته برای اعطای یارانه به این صنعت از جیب مالیات دهندگان انتقاد و به خاطر بیکار شدن 5 هزار نفر بر اثر تصمیم اخیر فورد ابراز تأسف کرد.

فورد تاکنون واکنشی به این اظهارات رئیس جمهور و سایر مقامات برزیل نشان نداده است.

به گفته فورد فروش خودروهای این شرکت در برزیل سال گذشته 26 درصد کاهش یافت و انتظار نمی رود تا سال 2023 سطح فروش آن به آمار سال 2019 بازگردد.

مقامات فورد می گویند تعطیلی این کارخانه ها بخشی از استراتژی شرکت برای دستیابی به 8 درصد حاشیه سود عملیاتی است.

با تعطیلی این کارخانه ها فورد به فروش شاسی بلند EcoSport، خودرو کامپکت کوچک Ka و شاسی بلند T4 در آمریکای جنوبی پایان می دهد.

با این حال شرکت همچنان به تولیدات خود در آرژانتین و کارخانه دیگر در اروگوئه ادامه خواهد داد.

منابع: رویترز و AP

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تصمیم فورد برای تعطیلی کارخانه های برزیل جنجال برانگیخت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است