Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ترامپ یا بایدن: صنعت خودرو آمریکا کدام طرفی است؟

جمعه | ۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۶۱۰۹ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
همزمان با اوج رقابت های انتخاباتی بین دونالد ترامپ و جو بایدن، به نظر می رسد هر دو برای پیروزی در ایالت هایی نظیر میشیگان و اوهاو به آرای فعالان و دست اندرکاران صنعت خودرو نیازمندند.

به گزارش کارپرس، رقابت انتخاباتی آمریکا بین ترامپ و بایدن، نامزدهای اصلی حزب جمهوری خواه و دموکرات، به اوج خود رسیده و به نظر می رسد آرای صنعت خودرو نقش تعیین کننده ای برای پیروزی هر نامزد در برخی ایالت ها دارد.

ایالت هایی چون میشیگان و اوهاو کانون اصلی فعالیت های صنعت خودرو آمریکاست و هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به آرای کارگران خودرو جهت پیروزی در این ایالت ها نیازمندند.

هر دو نامزد وعده داده اند که به جای تمرکز بر کشورهایی چون مکزیک یا چین در پی ایجاد مشاغل بیشتر خودرویی در داخل آمریکا هستند.

از آنجا که سیاست های ترامپ و بایدن در زمینه خودرو و حمل و نقل تفاوت دارد، خودروسازان با مجموعه ای بسیار متفاوت از ریسک ها و مخاطرات روبرو هستند.

چنانچه بایدن پیروز شود انتظار می رود که وی بلافاصله قوانین و مقررات دوران اوباما برای تولید خودروهای عاری از کربن دوباره بازگردانده و تصمیم دولت ترامپ برای کاهش الزامات مربوط به مصرف سوخت و انتشار گازهای کربنی تا سال 2025 را اصلاح کند.

در این میان خودروسازان ممکن است با جریمه های بسیار سنگین تری به خاطر عدم پیروزی از الزامات مربوط به مصرف سوخت مواجه شوند.

دولت ترامپ این جریمه ها را لغو کرده بود که به گفته فعالان صنعتی باعث صرفه جویی سالانه دست کم 1 میلیارد دلاری در هزینه های پیروی از الزامات شده بود اما فرجام خواهی یک دادگاه فدرال در ماه آگوست این تصمیم دولتی را برگرداند.

با این حال مواضع بایدن در این خصوص منفعت بیشتری را برای صنعت خودرو به دنبال دارد.

در دولت ترامپ، کاخ سفید از قبول اعتبارات جدید مالیاتی برای خودروهای برقی خودداری کرد، در حالی که فروش شاسی بلندهای پرمصرف را تسهیل کرد.

اما وعده بایدن اعطای مشوق های جدید مالیاتی از جمله اعمال تخفیف برای خرید خودروهای برقی و گسترش محسوس جایگاه های شارژ خودروهای برقی است که خودروسازان از دیرباز مدافع این سیاست بوده اند.

چند روز پس از پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 آمریکا، گروه تجاری نماینده خودروسازان بزرگ در واشنگتن از وی خواسته بودند تا در خصوص استانداردهای بهره وری سوخت که توسط دولت اوباما پیشنهاد داده شده بود و مورد حمایت کالیفرنیا و چند ایالت دیگر قرار داشت بازنگری کند.

اما در حال حاضر بین خودروسازان در این خصوص اختلاف وجود دارد. شرکت فورد، هوندا، فولکس واگن و عده ای دیگر در مورد الزامات انتشار گازهای کربنی با کالیفرنیا به توافق رسیده اند اما جنرال موتورز، تویوتا و فیات کرایسلر همسو با ترامپ مخالف این الزامات هستند.

حال سؤال اینجاست خودروسازانی که از ترامپ حمایت کرده اند چنانچه وی در انتخابات شکست بخورد همچنان به دعوای حقوقی خود در دادگاه ها ادامه خواهند داد یا خیر.

«جان بوزلا» که ریاست یک گروه تجاری صنعت خودرو را بر عهده دارد در بیانیه ای اعلام کرد: "خودروسازان متعهد به یک آینده پاک، ایمن و هوشمندتر هستند و ما اهمیت همکاری با همه طرف های درگیر برای تحقق این اهداف را درک می کنیم."

اینکه «طرف های درگیر» را چه کسانی تشکیل می دهد ممکن است در صورت پیروزی بایدن تغییر کند.

گروه ها و اتحادیه های زیست محیطی خواهان اعمال قوانین و مقررات شدیدتر و بارزتری در تعیین سیاست های خودرو هستند.

از دیرباز صنعت خودرو کمک های مالی بیشتری به نمایندگان جمهوری خواه داشته است. هرچند 60 درصد از کمک های کمپین خودرو در سال 2020 به نامزدهای جمهوری خواه اختصاص یافته اما این شکاف از سال 2018 به سو کاهش یافته است.

«دبی دینگل» یک نماینده دموکرات اهل ایالت میشیگان که هزاران کارگر خودرو را در خود جای داده گفت بایدن متعهد شده تا گروه های مختلف را حول یک توافق در مورد قوانین انتشار گازهای کربنی گردهم آورد.

اتحادیه کارگران خودرو (UAW) که نماینده بیش از 400 هزار عضو فعال صنعت خودروست در ماه آوریل از نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد. اما نزدیک به یک سوم اعضای UAW در انتخابات 2016 با تمرد از توصیه این اتحادیه به ترامپ رای داده بودند.

اعضای UAW با دیده تردید به قراردادهای تجارت آزاد نگاه می کنند و نگران حرکت صنعت به سمت خودروهای برقی همراه با اعمال استانداردهای شدیدتر محیط زیستی برای وانت ها و شاسی بلندهای تولیدی شان هستند که به معنای کاهش و تعدیل بیشتر مشاغل خواهد بود.

این اتحادیه به رویترز می گوید: "نکته مهم گذار به تولید خودروهای برقی با در نظر گرفتن کامل فرصت های اقتصادی است که تضمین دهد مشاغل تولیدی باکیفیت برای ده ها هزار کارگر آمریکایی که هم اکنون بر روی موتورهای بنزینی و دیزلی کار می کنند حفظ خواهد شد."

ایالت کالیفرنیا به دنبال ممنوعیت استفاده از خودروهای مسافری سوخت بنزینی تا سال 2035  است و روز جمعه نیز یک آژانس زیست محیطی ایالت نیوجرسی به این ایالت توصیه کرد که تضمین دهد همه خودروهای سواری به فروش رفته  تا سال 2035 برقی بوده و اهداف زیست محیطی را تأمین خواهند کرد.

ترامپ به دنبال سوء استفاده از نگرانی های عمومی پیرامون خودروهای برقی است و به اشتباه مدعی شده که بایدن از طرح ممنوعیت خودروهای سوخت بنزینی حمایت می کند.

وی هفته گذشته در مصاحبه ای به فاکس نیوز گفته بود دموکرات ها به دنبال طرح "یک خودرو تمام برقی به ازای هر خانوار" هستند.

این در حالی است که داموکرات ها خواهان هیچ محدودیتی درباره تعداد خودروهای هر خانوار نشده اند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ترامپ یا بایدن: صنعت خودرو آمریکا کدام طرفی است؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است