Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
«کار اند درایور» گزارش می دهد:

معرفی خودروهای برقی که در دو سال آینده عرضه می شوند (بخش دوم)

جمعه | ۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۷۶۱ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
خودروهای برقی این لیست هنوز در مرحله فروش قرار ندارند، اما در مراحل مختلف از کانسپت (مدل مفهومی) گرفته تا تولید هستند و شاید برخی از آنها هرگز پا به عرصه حیات نگذارند.

به گزارش کارپرس، پایگاه خودرویی «کار اند درایور» اسامی و مشخصات تعدادی از خودروهای برقی که ظرف دو سال آینده روانه بازار خواهند شد را گردآوری و منتشر کرده است.

در این لیست محصولات آینده تولیدکنندگان کنونی خودروهای برقی همراه با شرکت های تازه تأسیس همچون بایتون، لردزتاون و ریویان به چشم می خورد.

البته این خودروها هنوز به مرحله فروش نرسیده اند و در مراحل کانسپت (مفهومی) تا تولید قرار دارند و در نتیجه شاید برخی از آنها حتی پا به عرصه حیات نگذارند.

منتخبی از خودروهای این لیست که انتظار می رود تا دو سال آینده در بازار عرضه شوند به شرح زیر است (بخش دوم):

 

Lucid Air: (زمان عرضه مورد انتظار: 2021)

«لوسید موتورز» استارتاپ واقع در کالیفرنیا که در سال 2007 تأسیس شد پیشتر قصد داشت سدان چهار درب برقی رقیب تسلا را در سال 2016 تولید کند اما رونمایی از این محصول با عنوان «ایر» تا همین اواخر به تأخیر افتاد. با این حال امسال این شرکت یک میلیارد دلار سرمایه گذاری از طرف عربستان سعودی دریافت و در ماه نوامبر ساخت کارخانه مونتاژ خود در آریزونا را آغاز کرد. لوسید وعده داده که سدان برقی آن دارای توان پیمایش بیش از 400 مایل، قدرت 1000 اسب بخار و حداکثر سرعت بیش از 200 مایل بر ساعت است و می تواند ظرف تنها 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد. به گفته لوسید موتورز، تولید این محصول در سال 2021 و پس از اتمام ساخت فاز نخست کارخانه آریزونا آغاز خواهد شد.

 

Mazda MX-30 (زمان عرضه مورد انتظار: 2021)

نخستین خودرو تمام برقی مزدا «MX-30» یک کراس اور نسبتاً کوچک با نیم درب های یادآور خودرو اسپرت RX-8 است. مشخصات اولیه این خودرو حاکی از یک پکیچ باتری بسیار کوچک و 35.5 کیلووات ساعت است که احتمالاً پیمایش بیش از 150 مایل را برای خودرو فراهم نخواهد کرد. مزدا همچنین از بکارگیری یک موتور چرخشی کوچک برای افزایش پیمایش این خودرو برقی خبر داده اما جزئیات این پیشرانه برای MX-30 هنوز مشخص نشده است.

 

Mercedes-Benz EQA (زمان عرضه مورد انتظار: 2021)

خانواده جدید خودروهای برقی مرسدس بنز با عنوان EQ شناخته می شود. مرسدس بنز EQA عضو شاسی بلند کامپکت برقی این خانواده است که در نخستین ماه های 2020 مورد آزمایش قرار گرفت. مرسدس بنز هنوز جزئیات پیمایش یا پیشرانه این خودرو را اعلام کرده و تولید آن احتمالاً در اواخر سال 2020 آغاز خواهد شد.

 

Mercedes-Benz EQC (زمان عرضه مورد انتظار: 2021)

مرسدس بنز EQC400 4Matic، نخستین خودرو برقی مرسدس، یک کراس اور کامپکت با توان پیمایش حدودی 200 مایل است. قیمت این خودرو لوکس از 68 هزار و 895 دلار آغاز شده و قرار است اوایل سال 2021 وارد نمایشگاه های خودرو شود. این محصول با دو موتور برقی عرضه می شود که سیستم رانندگی چهار چرخ محرک را ارائه داده و در زمان ادعایی 4.9 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به 60 مایل بر ساعت می رسانند.

 

Mercedes-Benz EQE (زمان عرضه مورد انتظار: 2022)

جزئیات مرسدس بنز EQE که اندازه ای بین محصولات تسلا مدل 3 و مدل S دارد، هنوز اعلام نشده اما انتظار می رود که در نمایشگاه خودرو مونیخ 2021 شاهد رونمایی از آن باشیم. این محصول بر پایه پلتفرم MEA مدولار مرسدس قرار دارد، پلتفرمی که گفته می شود فضای داخلی بیشتری را نسبت به خودرو بنزینی با ابعاد بیرونی مشابه فراهم می کند. EQE تمام چرخ محرک دارای موتورهای برقی هم در قسمت جلو و هم عقب خودرو خواهد بود. توان پیمایش این خودرو با هر بار شارژ حدود 200 مایل برآورد شده است.

 

Mercedes-Benz EQS (زمان عرضه مورد انتظار: 2021)

سدان پرچمدار «کلاس S» دارای جایگاه ویژه ای در ترکیب محصولات مرسدس بنز است و وجود "S"  در نام EQS نیز جایگاه مشابهی را به این خودرو برقی می بخشد. عکس های جاسوسی نشان می دهد که این خودرو دارای یک شکل بدنه عجیب و غریب است تا جایی که نمی توان آن را به طور کامل یک سدان، هاچبک یا کراس اور نامید بلکه بیشتر مخلوطی از هر سه این مدل هاست. گفته می شود EQS برقی دارای توان پیمایش بیش از 435 مایل با هر بار شارژ است و احتمالاً اواخر 2021 عرضه خواهد شد.

 

Mercedes Benz G-Class Electric (زمان عرضه مورد انتظار: 2022)

مدیرعامل دایملر اخیراً اعلام کرد این شرکت قصد دارد یک خودرو کلاس G برقی تولید کند، گرچه احتمال می رود این مدل بیشتر یک نسخه پلاگین هیبریدی از واگن G کلاسیک باشد تا یک نسخه تمام برقی. احتمالاً این خودرو که در سال 2022 عرضه خواهد شد EQG نامیده خواهد شد.

 

Nissan Ariya (زمان عرضه مورد انتظار: 2021)

نیسان آریا دومین خودرو تمام برقی شرکت نیسان است و از پلتفرمی مشابه با خودرو «لیف» بهره می گیرد. نیسان می گوید قدرتمندترین نسخه این کراس اور برقی دارای توان 389 اسب بخار است، در حالی که مدل خاصی از آن با هر بار شارژ 300 مایل را طی خواهد کرد. این خودرو سیستم رانندگی نیمه خودران جدید نیسان موسوم به «ProPilot 2.0» و یک ساختار دو موتوره جلو/عقب را عرضه می کند. آریا نخست در ژاپن عرضه خواهد شد اما احتمالاً اواخر سال 2021 با قیمت پایه حدود 40 هزار دلار به آمریکا خواهد رسید.

 

Porsche Macan EV (زمان عرضه مورد انتظار: 2023)

پورشه اخیراً اعلام کرد که نسل آینده کراس اور ماکان، تمام برقی خواهد بود. پورشه ماکان برقی مبتنی بر پلتفرم PPE خواهد بود که با همکاری آئودی ساخته شده است. این محصول دارای فناوری 800 ولت همانند تایکان آینده است و احتمالاً از موتورهای برقی و پکیج باتری مشابه با آن بهره خواهد برد. پورشه قصد دارد تولید ماکان برقی را در سال 2022 آغاز کند.

 

خودروهای برقی آینده سوبارو و تویوتا

سوبارو و تویوتا مشترکاً در حال تولید یک جفت شاسی بلند برقی هستند که از یک پلتفرم بهره خواهد برد. پلتفرمی که این دو خودروساز در حال همکاری بر روی آن هستند مخصوص خودروهای سواری بزرگ و سایز متوسط خواهد بود. هیچیک از این دو خودروساز در حال حاضر یک خودرو تمام برقی را در آمریکا عرضه نمی کنند اما احتمال می رود خودروهای برقی جدید آنها مبتنی بر این پلتفرم در سال 2021 به بازار این کشور برسد.

 

Tesla Cybertruck (زمان عرضه مورد انتظار: اوایل 2022)

تسلا سایبرتراک یک خودرو تمام برقی در سبک وانت است که توسط تسلا طراحی و ساخته می شود. سایبرتراک در سه مدل با رنج ها و شتاب های مختلف عرضه می شود. ایلان ماسک اعلام کرده این خودرو قصد رقابت مستقیم با فورد سری اف را دارد. نسخه ای با کمترین پیمایش (250 مایل) از این مدل دارای قیمت پایه کمتر از 40 هزار دلار است و زمان تولید آن اواخر 2021 در نظر گرفته شده است.

 

Tesla Roadster (زمان عرضه مورد انتظار: 2022)

نسل جدید تسلا رودستر در سال 2022 عرضه می شود. گفته می شود این خودرو در زمان 1.9 ثانیه از حالت سکون به 60 مایل بر ساعت می رسد، یک چهارم مایل را در زمان 8.8 ثانیه طی می کند و دارای حداکثر سرعت 250 مایل بر ساعت است. رودستر احتمالاً دارای یک سیستم تمام چرخ محرک با دو موتور برقی (یا شاید حتی سه موتور) همراه با یک پکیج باتری 200 کیلووات ساعت خواهد بود که پیمایش این خودرو دو درب را به حداکثر 620 مایل خواهد رساند. قیمت پایه این خودرو حدود 200 هزار دلار برآورد شده است.

 

Volkswagen ID.4 (زمان عرضه مورد انتظار: 2021)

فولکس واگن اهدافی را برای خودروهای برقی در بازار آمریکا در سر می پروراند. مدیرعامل آن پیش بینی می کند که در سال 2025 حدود 16 تا 17 درصد خودروهای این شرکت که در آمریکا به فروش می روند (یعنی حدود 60 هزار در سال) برقی خواهند بود. این فروش از سه خودرو برقی جدید مبتنی بر پلتفرم MEB فولکس حاصل خواهد شد که نخستین آنها یک کراس اور کوچک در سال 2020 مبتنی بر کانسپت I.D. Crozz است که احتمالاً ID.4 نامیده می شود. این محصول با سیستم دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک ارائه خواهد شد و دارای پکیج های باتری 62 یا 82 کیلووات خواهد بود که توان پیمایش بین 200 تا 300 مایل را فراهم می کنند.

 

بخش اول گزارش را در اینجا مشاهده کنید

منبع: کار اند درایور

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

معرفی خودروهای برقی که در دو سال آینده عرضه می شوند (بخش دوم)

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است