Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
«کار اند درایور» گزارش می دهد:

معرفی خودروهای برقی که در دو سال آینده عرضه می شوند (بخش اول)

جمعه | ۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۶۹۴ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
خودروهای برقی این لیست هنوز در مرحله فروش ندارند، اما در مراحل مختلف از کانسپت (مدل مفهومی) گرفته تا تولید هستند و شاید برخی از آنها هرگز پا به عرصه حیات نگذارند.

به گزارش کارپرس، پایگاه خودرویی «کار اند درایور» اسامی و مشخصات تعدادی از خودروهای برقی که ظرف دو سال آینده روانه بازار خواهند شد را گردآوری و منتشر کرده است.

در این لیست محصولات آینده تولیدکنندگان کنونی خودروهای برقی همراه با شرکت های تازه تأسیس همچون بایتون، لردزتاون و ریویان به چشم می خورد.

البته این خودروها هنوز به مرحله فروش نرسیده اند و در مراحل کانسپت (مفهومی) تا تولید قرار دارند و در نتیجه شاید برخی از آنها حتی پا به عرصه حیات نگذارند.

منتخبی از خودروهای این لیست که انتظار می رود تا دو سال آینده در بازار عرضه شوند به شرح زیر است:

 

Audi e-tron GT (زمان عرضه مورد انتظار: اواخر 2020)

شاید شما این محصول آئودی را از فیلم «Avengers: Endgame» به خاطر داشته باشید که در آنجا به شکل خودرو مفهومی ظاهر شده بود. آئودی می گوید نسخه تولیدی این سدان اسپرت ظاهری مشابه با آن کانسپت جذاب خواهد داشت. از لحاظ مکانیکی این خودرو نقاط اشتراکی با پورشه تایکان خواهد داشت به این معنا که احتمالاً تا 600 اسب بخار قدرت را ارائه خواهد کرد. به علاوه این محصول برقی هنگام عرضه در اواخر سال 2020 از ظرفیت شارژ سریع 150 کیلووات پشتیبانی خواهد کرد.

 

Audi Q4 e-tron (زمان عرضه مورد انتظار: 2021)

همانطور که از نامش برمی آید، Q4 e-tron از نظر اندازه بین کراس اورهای Q3 و Q5 آئودی خواهد بود اما از این نظر که فقط به شکل تمام برقی عرضه می شود با این دو مدل متفاوت است. همچون اکثر مدل های برقی فولکس واگن که در راه هستند، این محصول بر روی پلتفرم MEB شرکت سوار خواهد شد. قرار است فروش این خودرو تمام برقی در سال 2021 آغاز شود.

 

BMW i4 (زمان عرضه مورد انتظار: اواخر 2021)

نخستین خودروهای سری "i" شرکت ب ام و یعنی i3 و i8 متکی به طرح های آینده نگرانه بودند اما مدل بعدی در این مجموعه دارای طرح و ظاهری بسیار سنتی تر خواهد بود، چرا که به عنوان مدلی شبیه به هاچ بک چهار درب سری 4 گرن کوپه در نظر گرفته شده است. شرکت ب ام و قبلاً اعلام کرد که i4 دارای 523 اسب بخار قدرت و یک پک باتری 80 کیلووات ساعت خواهد بود که تولید آن در سال 2021 آغاز می شود.

 

BMW iNext (زمان عرضه مورد انتظار: 2023)

تولید iNext در سال 2021 آغاز می شود و احتمالاً اندکی پس از آن به بازار آمریکا خواهد رسید اما قبل از آن در اروپا عرضه می شود. این مدل به عنوان پرچمدار خانواده خودروهای برقی “i" شناخته می شود که به گفته ب ام و دارای توان پیمایش بیش از 400 مایل با قابلیت رانندگی خودران سطح 3 خواهد بود.

 

BMW iX3 (زمان عرضه مورد انتظار: 2022)

این محصول ب ام و در سال 2018 پیش نمایش شد و همچنان علاقه مندان منتظر آن هستند. البته ین محصول برقی راهی آمریکا نخواهد بود. «iX3» با قابلیت شارژ 150 کیلووات سازگار خواهد بود که قادر است پک باتری را ظرف کمتر از 30 دقیقه دوباره پر کند. به علاوه این محصول یک رام محور عقب مخصوص برای سازگاری با پیشرانه جدید خواهد بود. توان پیمایش این مدل 200 مایل برآورد شده است.

 

Chevrolet Electric Pickup (زمان عرضه مورد انتظار: 2025 یا زودتر)

شورلت مطابق معمول دیر به گروه پیکاپ های برقی پیوسته و آنطور که در اوایل 2020 اعلام کرد پیکاپ تمام برقی  خود را قبل از سال 2025 وارد چرخه تولید می کند، محصولی که با خودرو برقی جی ام سی هامر متفاوت خواهد بود. پک باتری این خودرو قادر به ذخیره 200 کیلووات ساعت برق خواهد بود به این معنا که دست کم پیمایش 300 مایل با هر بار شارژ را برای این وانت که نام آن هنوز مشخص نشده، فراهم خواهد کرد. شروع دیرهنگام شورلت در این حوزه در شرایطی است که شرکت های استارتاپی مثل لردزتاون، نیکولا و ریویان قصد دارند وانت های برقی خود را خیلی زودتر به فروش برسانند.

 

Ford F-150 Electric (زمان عرضه مورد انتظار: 2021)

وانت پیکاپ برقی فورد F-150 انتظار می رود در سال 2021 به فروش برسد و به رقیبی جدی برای وانت های برقی تسلا، جنرال موتورز و دیگران تبدیل شود. جزئیات این خودرو هنوز مشخص نیست.

 

Ford Mustang Mach-E (زمان عرضه مورد انتظار: پاییز 2020)

کراس اور تمام برقی «فورد موستانگ مک ای» نخستین محصول جدیدی است که قرار است به مجموعه پرسابقه موستانگ اضافه شود. چند سطح تریم مختلف از «مک ای» وجود دارد که در نسخه های تمام چرخ محرک یا دیفرانسیل عقب همراه با یک باتری استاندارد یا پیشرفته عرضه خواهند شد. «مک ای» استاندارد توان 332 اسب بخار و گشتاور 417 پوند فوت را ارائه داده و با سیستم تمام چرخ متحرک یا دیفرانسیل عقب تولید خواهد شد، در حالی که مدل GT دارای 459 اسب بخار قدرت و گشتاور 612 پوند فوت خواهد بود. قیمت گذاری این محصول از 55 هزار و 995 دلار آغاز می شود و نخستین مدل های آن در پاییز 2020 وارد نمایندگی های فروش خواهد شد.

 

Genesis Essentia (زمان عرضه مورد انتظار: 2023)

این محصول جنسیس که هنوز مدل مفهومی (کانسپت) است یک کوپه لوکس و جذاب است که برای تولید احتمالی برنامه ریزی شده است. یک سال پس از رونمایی این کانسپت، هیوندای 90 میلیون دلار در خودروساز کروات Rimax متخصص در امر خودروهای سوپراسپرت تمام برقی است سرمایه گذاری کرد. اگر این خودرو به واقعیت بپیونددد، نخستین محصول برقی از برند لوکس هیوندای/کیا خواهد بود.

 

GMC Hummer (زمان عرضه مورد انتظار: 2021)

انتظار می رود جی ام سی هامر برقی در هر دو کلاس شاسی بلند و پیکاپ ارائه شود. این خودرو با پیشرانه تک، دو و سه موتوره با قدرت 1000 اسب بخار و گشتاور 11500 پوند فوت عرضه خواهد شد. گرچه هنوز از وانت واقعی رونمایی نشده اما جی ام سی اعلام کرد این محصول دارای پانل های سقف قابل تعویض خواهد بود. جنرال موتورز می گوید گرچه رونمایی از هامر به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده اما همچنان در نظر دارد این محصول را در سال 2021 به فروش برساند.

 

Jaguar XJ Electric (زمان عرضه مورد انتظار: اواخر 2020)

جگوار پیش از این با هاچ بک برقی I-Pace وارد دنیای خودروهای برقی شد و اکنون قصد دارد یکی از مدل های منحصر به فرد خود یعنی سدان لوکس XJ را برقی کند. گفته می شود این خودرو از پلتفرم، پک باتری و موتورهای برقی مشابه با I-Pace بهره خواهد برد. انتظار می رود اواخر سال 2020 شاهد عرضه این محصول باشیم.

 

Lordstown Endurance (زمان عرضه مورد انتظار: اواخر 2021)

وانت پیکاپ برقی اندورانس محصول «لردزتاون موتورز» نخستین خودرو تولیدی این شرکت است. شرکت لردزتاون جزئیات چندانی از این وانت منتشر نکرده اما قیمت آن حدود 52 هزار و 500 دلار اعلام شده است. این محصول دارای یک سیتم موتور مرکزی تمام چرخ متحرک با توان پیمایش ادعایی 250 مایل است که در کارخانه لردزتاون اوهایو که پیشتر یکی از سایت های کارخانه جنرال موتورز بود، ساخته می شود. تحویل این خودرو از اواخر 2020 آغاز خواهد شد.

بخش دوم این گزارش متعاقباً منتشر خواهد شد.

 

منبع: کار اند درایور

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

معرفی خودروهای برقی که در دو سال آینده عرضه می شوند (بخش اول)

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است