Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
فایننشال تایمز گزارش می دهد:

چرا خودروسازان بزرگ به فروش آنلاین روی آورده اند؟

جمعه | ۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۶۵۱ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
در ایامی که شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود ساخته است خودروسازان بزرگ راهکار فروش مستقیم محصولات بر روی اینترنت را برگزیده اند، راهکاری که ضمن برقراری ارتباط مستقیم با خریدار سبب حذف نمایندگی های فروش خودرو می شود.

به گزارش کارپرس، شرکت های بزرگ خودروسازی جهان به تازگی گزینه فروش مستقیم محصولات بر روی اینترنت را به عنوان راهکاری برای عرضه خودرو به خریداران برگزیده اند.

این راهکار ضمن حذف نمایندگی های فروش خودرو و قیمت گذاری مستقیم محصول توسط خودروساز سبب برقراری ارتباط مستقیم آنها با خریداران شده است.

به گزارش فایننشال تایمز، پژو یکی از شرکت هایی است که اکنون فروش مستقیم و آنلاین خودرو به مشتریان را در پیش گرفته و قصد دارد بیش از 10 هزار خودرو را از این طریق به خریداران واگذار کند بدون آنکه آنها مجبور به ورود به نمایشگاه های سنتی خودرو باشند.

گرایش صنعت خودرو به سمت فروش اینترنتی با شیوع ویروس کرونا روند پرشتابی به خود گرفته است تا جایی که با تعطیلی نمایشگاه های خودرو، مشتریان ناچار به مراجعه به وب سایت های فروش شده اند.

در عین حال تولیدکنندگان نیز فرصت را مغتنم شمرده اند تا با دور زدن شبکه های پرهزینه فروش، روابطی مستقیم با خریداران برقرار کنند.

«یورگن استکمن» مدیر فروش فولکس واگن به فایننشال تایمز می گوید: "واضح است که عصر کووید، سبب ایجاد پیوند قوی تر (با خریداران) و تأکید بر قابلیت های فروش آنلاین و مستقیم شده است."

براین اساس فولکس واگن بزرگ ترین خودروساز جهان از فروش آنلاین برای حمله به بازار خودروهای برقی که تحت سلطه شرکت آمریکایی تسلاست، بهره گرفته است.

خودرو برقی پرچمدار این شرکت (ID.3) قرار است از سپتامبر به مشتریان تحویل داده شود، اولین خودرو از بین دست کم 75 مدل تمام برقی آن که طی دهه آینده روانه بازار می شوند.

فولکس واگن قصد دارد از مدل فروش جدیدی برای عرضه ID.3 استفاده کند یعنی به جای آنکه به نمایندگی های فروش اجازه قیمت گذاری بدهد، ID.3 را با قیمتی استاندارد در آلمان به فروش خواهد رساند، چه این محصول در یک شعبه فیزیکی و چه به صورت آنلاین خریداری شود.

فولکس امیدوار است از این مدل قیمت گذاری ثابت و مرکزی برای همه خودروهای برقی آینده خود در کلاس ID استفاده کند و تنها حق کمیسیون را بابت تحویل خودرو به مشتریان به نمایندگی ها پرداخت کند.

دایملر رقیب آلمانی آن نیز مسیر مشابهی را برگزیده است. این سازنده مرسدس بنز که در حال حاضر از مدل فروش مستقیم در آفریقای جنوبی و سوئد استفاده می کند، قصد دارد این طرح را سال آینده در اتریش پیاده سازی کرده و به توسعه آن در سایر کشورها از جمله استرالیا ادامه دهد.

بریتا سیگر، مدیر فروش دایملر گفت: "تا سال 2025، حدود 25 درصد از فروش خودروهای سواری ما از طریق کانال های آنلاین صورت خواهد گرفت."

به گفته وی این شرکت در حال سرمایه گذاری یک میلیون یورویی برای تجربه خرید آنلاین و ایجاد به اصطلاح نمایندگی های دیجیتال است.

سیگر اظهار داشت پیش از این خریداران عادت داشتند قبل از خرید یک خودرو حداکثر هشت بار از نمایندگی ها بازدید کنند اما اکنون به دلیل تحقیقات آنلاین پیش از خرید این رقم به دو بار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد در آلمان تعداد بازدیدکنندگان روزانه از سایت های فروش مرسدس بین آوریل تا ژوئن 2020 تا 70 درصد افزایش یافته است.

البته رویکرد فروش مستقیم و آنلاین به جای نمایندگی های مستقیم با موانعی در برخی ایالت های آمریکا روبروست چرا که خودروسازان آمریکایی مجبور هستند به طور قانونی از نمایندگی های فروش خاص استفاده کنند.

سیگر از شرکت دایملر در این خصوص گفت: "منطقی که ما می توانیم در برخی بازارهای دیگر اعمال کنیم در ایالات متحده صدق پیدا نمی کند."

استکمن از شرکت فولکس واگن نیز اظهار داشت که گزینه فروش مستقیم در آمریکا تقریباً از لحاظ قانونی غیرممکن خواهد بود.

البته این مقامات اشاره می کنند که حذف کامل نمایندگی های فروش در مجموع غیرممکن خواهد بود و این نمایندگی ها همچنان بخشی اجتناب ناپذیر و ضروری از شبکه توزیع باقی خواهند ماند.

استکمن گفت: "به بیان ساده، خرده فروشی، نقطه اصلی فروش ما برای 15 سال آینده باقی خواهد ماند."

اریک زایر، مشاور واحد خودروسازی «برید اند کامپانی» گفت: "اگر نمایندگی ها به طور کلی محو شوند، خودروسازان باید راه های جدیدی را برای تحریک تقاضا به ویژه تقاضای مشتریان نهایی پیدا کنند."

منبع: فایننشال تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چرا خودروسازان بزرگ به فروش آنلاین روی آورده اند؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است