Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
افت تویوتا و هوندا؛ رشد هیوندای و مزدا

مروری بر جدیدترین آمار فروش خودروسازان در آمریکا

شنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۴۷۱ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
آمار تفکیکی فروش خودروسازان در آمریکا طی ماه جولای 2020 در حالی اعلام شد که فروش شرکت هایی چون تویوتا و هوندا طی این مدت کاهش و در مقابل حجم فروش شرکت هایی چون هیوندای و مزدا افزایش یافت.

به گزارش کارپرس، فروش خودرو در آمریکا برای نخستین بار از زمان پاندمی ویروس کرونا نشانه هایی از علائم بهبود را دست کم در مورد شرکت هایی چون هیوندای و مزدا بروز داده است.

در ماه جولای 2020، هیوندای کره جنوبی رشد فروش یک درصدی را در مقایسه با جولای سال گذشته گزارش داد که نخستین افزایش فروش آن از ماه فوریه محسوب می شود، در حالی که طی این بازه یک ماهه فروش شرکت های مزدا و ولوو نیز به ترتیب 3 و 10 درصد افزایش یافتند.

در همین حال برند آکورا متعلق به هوندا نیز تا حدودی افزایش فروش را تجربه کرد اما هوندا شاهد کاهش فروش 13 درصدی بود.

تویوتا به عنوان یکی از بزرگ ترین خودروسازان جهان کاهش فروش 22 درصدی را نسبت به جولای سال گذشته به ثبت رساند و فروش سابورو نیز 20 درصد کاهش یافت.

در این گزارش آمار تفکیکی فروش خودروسازان در آمریکا طی ماه جولای 2020 را با هم مرور می کنیم:

 

هوندا/آکورا: در مجموع کاهش 11 درصدی، افزایش فروش آکورا

برند لوکس آکورا توانست افزایش فروش 2/5 درصدی را به ثبت برساند در حالی که پرفروش ترین محصول آن کراس اوور RDX افزایش فروش 8 درصدی را تجربه کرد.

در خصوص محصولات هوندا نیز این شرکت شاهد کاهش 13 درصدی فروش بود در حالی که همراه با آکورا کاهش فروش آن به 11 درصد رسید.

در این میان فروش خودروهای سدان هوندا حدود 20 درصد کاهش یافت در حالی که محصولات شاسی بلند آن با افت فروش 7 درصدی مواجه شدند.

فروش کراس اوورهای HR-V و Pilot هر دو افزایش یافت. پرفروش ترین محصول آن یعنی CR-V شاهد کاهش فروش 10 درصدی بود و سدان سایز متوسط آکورد نیز 29 درصد کمتر از سال گذشته به فروش رفت.

 

هیوندای/ جنسیس: در مجموع افزایش 1 درصدی

هیوندای طی جولای در مجموع نزدیک به 1 درصد افزایش فروش را تجربه کرد و حجم فروش آن به بیش از 57 هزار دستگاه رسید.

این در حالی است که به ترتیب در ماه های مارس، آوریل، می و ژوئن این شرکت کاهش تقریباً خطی 43، 39، 13 و 22 درصدی را ثبت کرده بود.

در فصل نخست سال 2020 هیوندای عملکردی بهتر از سایر خودروسازان به جای گذاشت و در حالی که خیلی از رقبا تا 25 درصد کاهش فروش را تجربه کرده بودند آمار کاهش فروش این خودروساز کره جنوبی فقط 18 درصد به ثبت رسید.

هیوندای خیلی از موفقیت های خود را مدیون عملکرد قوی شاسی بلندهایش است. شاسی بلند پالیسید بیش از 8400 دستگاه به فروش رفت که افزایش قابل توجه را نسبت به سال گذشته نشان داد.

سدان اندازه متوسط هیوندای سوناتا نیز حدود 6800 دستگاه به فروش رفت در حالی که دو محصول پرفروش این برند به ترتیب توسان (10900 دستگاه) و سانتافه (9200 دستگاه) بودند گرچه فروش هر دو نسبت به جولای سال گذشته کاهش یافت.

جنسیس، برند لوکس هیوندای، نیز شاهد کاهش 21 درصدی فروش بود و در مجموع 1257 خودرو را به فروش رساند.

 

کیا: کاهش 2 درصدی

فروش کیا در مقایسه با سال گذشته با افزایش اندکی مواجه شد و از 53 هزار و 405 دستگاه سال گذشته به 52 هزار و 479 دستگاه طی ماه جولای امسال رسید. شاسی بلندهای اسپورتیج و سورنتو جزو محصولات پرفروش این برند بودند در حالی که کراس اوور سلتوس که اخیراً به محصولات کیا اضافه شده 4500 دستگاه به فروش رفت.

 

مزدا: افزایش 3 درصدی

فروش مزدا در ماه جولای با 3 درصد افزایش به بیش از 24 هزار دستگاه رسید. علت اصلی این اتفاق کراس اوور جدید CX-30 بود که بیش از 3700 دستگاه به حجم کلی فروش مزدا در این ماه اضافه کرد و به تنهایی کافی بود تا افت فروش ناشی از پرفروش ترین محصول شرکت (CX-5) را جبران کند.

 

سابورو: افت 20 درصدی

سابورو اغلب مواقع افزایش فروش را در بازار آمریکا تجربه می کند اما اخیراً از این موفقیت فاصله گرفته است. این برند لوکس افت فروش 20 درصدی را در جولای نسبت به سال گذشته ثبت کرد و حجم فروش آن به بیش از 51 هزار دستگاه رسید. شاسی بلند فورستر شاهد 4 درصد افزایش فروش بود اما محصولات دیگر آن همگی کاهش قابل توجه فروش را تجربه کردند.

 

تویوتا/ لکسوس: افت 22 درصدی

تویوتا و لکسوس در ماه جولای کاهش 22 درصدی فروش را گزارش دادند. آمار برند تویوتا به تنهایی 21 درصد افت کرد و خودرو اسپرت سوپرا (که فقط 515 دستگاه از فروش کلی 146 هزار دستگاه تویوتا را به خود اختصاص داد) تنها مدلی بود که افزایش فروش را نسبت به سال گذشته نشان داد. به گفته تویوتا فروش مدل های هیبریدی آن 15 درصد افزایش یافت. لکسوس نیز با 6 درصد کاهش فروش مواجه شد در حالی که مدل های کراس اوور کوچک آن شامل UX و NX هر دو شاهد افزایش فروش بودند.

 

ولوو: افزایش 10 درصدی

فروش برند سوئدی لکسوس با 10 درصد رشد نسبت به جولای سال گذشته به بیش از 9600 دستگاه رسید. هر سه مدل شاسی بلند این شرکت شاهد افزایش فروش بودند.

 

منبع: کار اند درایور

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مروری بر جدیدترین آمار فروش خودروسازان در آمریکا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است