Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سال رویایی مدیر تسلا به روایت بلومبرگ

جمعه | ۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۴۷۰ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و اسپیس ایکس، سالی رویایی و خارق العاده را پشت سر می گذارد، چه او را فردی تحسین برانگیز بنامید و چه نفرت انگیز!

به گزارش کارپرس، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به سال سرشار از موفقیت ایلان ماسک مدیرعامل شرکت های تسلا و اسپیس ایکس پرداخته و در توصیف او نوشته است: "چه او را فردی تحسین برانگیز بنامید و چه نفرت انگیز، ایلان ماسک سالی رویایی و خارق العاده را تجربه می کند."

در این گزارش آمده است:

اسپیس ایکس (SpaceX)، شرکتی که ماسک در سال 2002 تأسیس کرد در اواخر ماه می دو فضانورد آمریکایی را به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام کرد و روز یک شنبه آنها را در کمال صحت و سلامت به زمین بازگرداند تا عصری تازه را در مسافرت های فضایی بخش خصوصی رقم بزند.

تسلا، خودروساز برقی متعلق به ماسک نیز اخیراً چهارمی فصل متوالی از سودآوری خود را جشن گرفت و شاید به زودی به فهرست 500 سهام برتر در بازار بورس نیویورک (S&P 500 Index) ملحق شود.

ارزش سهام تسلا در سال جاری این شرکت واقع در کالیفرنیا را به ارزشمندترین خودروساز جهان با ارزش بازاری نزدیک به 267 میلیارد دلار تا جمعه گذشته تبدیل کرده است.

و در مورد خود ماسک؛ این مهاهر 49 ساله اهل آفریقای جنوبی که یک سلبریتی مقیم لس آنجلس است اکنون طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ دهمین فرد ثروتمند جهان محسوب می شود.

این یک چرخش قابل توجه از روزهای تاریک سال 2018 است زمانی که تسلا تلاش می کرد تا تولید سدان مدل 3 خود را افزایش دهد.

 

جنجال ویروس کرونا

ماسک به خاطر مواضع خود در قبال کرونا و کم اهمیت پنداشتن پاندمی این ویروس تحت حملات شدید قرار گرفته است. او اوایل مارس توییت زد که "ترس از ویروس کرونا احمقانه است" و سپس پیش بینی کرد که موارد جدید ابتلا به بیماری در آمریکا احتمالا تا انتهای آوریل به نزدیک صفر خواهد رسید.

در کالیفرنیا که تقریباً 10 هزار کارمند در کارخانه اصلی خودروسازی تسلا مشغول به کار هستند ماسک با بستن دیرهنگام این کارخانه و بازگشایی زودتر از موعد آن از دستور مقامات بهداشت محلی سرپیچی کرد و چالش دستگیری خود را به جان خرید.

با این حال در سالی که بخش عمده آمریکا به دلیل موج عفونت های ویروسی و اضطراب گسترده اقتصادی عقب نشسته اند ماسک  همچنان سرحال و پرحرارت در حال گسترش فعالیت های خود است.

تسلا  که 55 هزار کارمند در سطح جهان دارد در حال استخدام نیروهای جدید و ساخت یک کارخانه جدید خودروسازی در آستین تگزاس برای تولید وانت پیکاپ برقی آینده اش است.

ماسک جمعه گذشته اعلام کرد نیروی کار تسلا ممکن است تا انتهای امسال به 65 هزار نفر افزایش پیدا کند.

«بیلی گیفورد» مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری اسکاتلندی و دومین سهامدار بزرگ تسلا پس از خود ماسک می گوید: "ما کل تیم تسلا را تحسین می کنیم. کاری که آنها انجام می دهند، باریکه ای از نور در دنیای تاریکی است."

این سرمایه گذار اسکاتلندی از اظهار نظر در مورد موفقیت اسپیس ایکس که از سرمایه گذاران این شرکت نیز محسوب می شود خودداری کرد.

این شرکت که تقریباً تحت اختیار کامل ماسک قرار دارد در گیرودار افزایش 1 میلیارد دلاری بودجه اش است و جزو ارزشمندترین شرکت های آمریکا به شمار می رود.

از سوی دیگر ارزش سهام تسلا از ابتدای سال تا 31 جولای سه برابر شده در حالی که سه خودروساز برتر آمریکا هر یک با افت بیش از 25 درصدی ارزش سهام خود مواجه شده اند.

 

موفقیت های اسپیس ایکس

اسپیس ایکس که پیش از این شرکت فناوری های اکتشاف فضایی نامیده می شد به خاطر عرضه راکت «فالکن 9» برای مشتریانی چون اپراتورهای ماهواره ای تجاری، سازمان ملی هوانوردی و فضانوردی و ارتش آمریکا شناخته شده است.

این شرکت خصوصی برای نخستین بار موفق باشد دو فضانورد آمریکایی با اسامی «باب بنکن» و «داگ هارلی» را به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام کند، موفقیتی بزرگ برای شرکتی که با هدف کلونیزه کرده مریخ تأسیس شده است.

پس از بازگشت این فضانوردان به زمین مقامات آمریکایی از جمله دونالد ترامپ و باراک اوباما روسای جمهور فعلی و پیشین و نیز شرکت های رقیب مثل بلو اوریجین و بورینگ این موفقیت را به اسپیس ایکس تبریک گفتند.

حال که پرواز تست «Demo-1» به پایان رسیده اسپیس ایکس می تواند سفرهای عملیاتی برای ناسا را آغاز کند. مأموریت Crew-1 برای اواخر ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است.

اسپیس ایکس همچنین در حال آزمایش راکت نسل بعدی خود «Starship» است که انسان ها را به ماه و سپس مریخ پرتاب خواهد کرد.

به علاوه این شرکت در تدارک عرضه سرویس اینترنت فضایی خود با عنوان «Starlink» است و اواخر ماه جاری نیز ماسک قول داده تا در مورد پیشرفت «Neuralink» - استارتاپ رابط مغز و ماشین - اطلاع رسانی کند.

«ژن مونستر» از بنیانگذاران شرکت سرمایه گذاری «Loup Ventures» درباره ماسک می گوید: "در نهایت موفقیت های او (ماسک) به خودی خود گویای همه چیز است. هرچند اینطور به نظر می رسد که همه چیز برای ماسک امسال گردهم آمده اما او پایه های این موفقیت را طی یک دهه گذشته بنا نهاده است."

 

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سال رویایی مدیر تسلا به روایت بلومبرگ

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است