Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

لزوم حذف اطلاعات شخصی قبل از فروش خودرو

جمعه | ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۰۲۴ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
با توجه به تجهیز شمار روزافزونی از خودروهای جدید به فناوری های روز در سراسر جهان و رد و بدل شدن اطلاعات شخصی بین خودرو و دستگاه هایی چون تلفن همراه ضرورت حذف این اطلاعات قبل از فروش خودرو بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش کارپرس، شمار روزافزونی از خودروهای جدید در سراسر جهان به قابلیت های مبتنی بر فناوری روز و پیشرفته تجهیز شده اند و انتقال اطلاعات شخصی به درایوهای فیزیکی و ابرهای مجازی به رخدادی متداول تبدیل شده است.

چه از طریق اتصال به گوشی تلفن همراه برای مسیریابی یا خواندن ایمیل ها و یا حتی اتصال برای برقراری تماس و ارسال پیام، سیستم عامل یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی (infotainment) خودرو می تواند به منزله یک «معدن طلا» از اطلاعات شخصی باشد که در صورت سرقت یا فروش خودرو ممکن است مورد سوء استفاده دیگران واقع شود.

در نتیجه حذف چنین اطلاعاتی دست کم قبل از فعل ارادی فروش یا در اختیار گذاشتن خودرو به دیگری ضرورت می یابد.

طبق یک نظرسنجی که اخیراً از 14 هزار مالک خودرو در انگلیس انجام شد، مشخص گردید که از هر پنج مالک چهار نفر اطلاعات شخصی خود را قبل از تحویل خودرو به مالک جدید پاک نکرده اند.

طبق نتایج این نظرسنجی، مالکان اولیه که در فکر پاک کردن بانک حافظه سیستم «infotainment» خودرویشان نبودند احتمالاً جزئیات خصوصی خود مثل تماس های دفترچه تلفن، پسوردهای وای فای و آدرس خانه را در اختیار مالک بعدی قرار داده اند.

ورود به گوشی های هوشمند متصل که از بلوتوث و کابل های USB استفاده می کنند اغلب نیازمند چنین اطلاعاتی است که می توانند هنگام حرکت کمک ارزشمندی به راننده باشند اما در عین حال ممکن است مورد سوء استفاده مالکان بعدی یا رانندگان ثالث که دارای نیات بدخواهانه هستند واقع شوند.

کارشناسان امنیت سایبری در سراسر جهان بیش از پیش از مردم خواسته اند تا درباره پاک کردن اطلاعات شخصی شان هنگام اشتراک گذاری یا فروش آن حساسیت به خرج دهند.

مواردی از دسترسی هکرها به تصاویر، ویدئوهای شخصی و جزئیات تماس عمدتاً از خودروها گزارش شده و هرچند تولیدکنندگان بیش از پیش درصدد رفع این مشکل هستند اما در نهایت بر عهده مالک اصلی و اولیه خودرو است که از داده های خود محافظت کند.

بنابراین اهمیت ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی به سرعت در همه جای جهان احساس می شود.

 

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

لزوم حذف اطلاعات شخصی قبل از فروش خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است