Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
وب سایت خودرویی تشریح کرد:

پنج روند اصلی تأثیرگذار بر صنعت جهانی خودرو

جمعه | ۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۲:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۴۹۲۱ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
وب سایت خودرویی «ZigWheels» عقیده دارد که پنج روند اصلی در سال های اخیر بر تغییرات صنعت خودرو تأثیرگذار بوده است.

دنیای خودرو طی سال های اخیر شاهد فناوری های نوآورانه فراوانی بوده است.

در حالی که برخی فناوری ها نظیر «اکتیو آیرو» (active aero) مختص به خودروهای نادر و تک هستند اما فناوری های دیگر مثل ایربگ یا گیربکس اتوماتیک به حدی اهمیت داشتند که اکنون به یکی از ویژگی های مشترک وسایل نقلیه روزمره تبدیل شده اند.

وب سایت خودرویی «ZigWheels» درگزارشی پنج روند تأثیرگذار بر صنعت خودرو را شرح داده است:

1. برقی کردن

با توجه به محدودیت سوخت های فسیلی در سراسر جهان و نیز اجرای قوانین سختگیرانه مربوط به انتشار آلاینده ها، خودروسازان به سمت منابع انرژی جایگزین برای استفاده در خودروهای شان گرایش پیدا کرده اند. در حال حاضر بهترین سناریوی ممکن انرژی برقی است. امروزه اکثر خودروسازان مثل فولکس واگن و مرسدس بنز همه تلاش های خود را معطوف به برقی کردن محصولات شان کرده اند.

2. موتورهای توربوشارژ

موتورهای توربوشارژنخستین بار در دهه 60 میلادی ظاهر شدند. توربوشارژ اساساً یک کمپرسور است که با گازهای خروجی خوردو به حرکت درمی آید تا فشار هوای ورودی به درون سیلندر را افزایش دهد. این موتورهای کوچک زمانی که با سوخت بیشتری تغذیه می شوند، می توانند مقدار سوخت نزدیک یا بیشتر از یک موتورهای معمولی را تولید کنند. با این حال نه تنها ساخت موتورهای توربوشارژ پرهزینه است بلکه از تأخیر توربو (توربو لگ) رنج می برند.

3. فناوری متصل (Connected Tech)

در گذشته خودرویی که دارای یک سیستم سرگرمی بود یک خودرو لوکس محسوب می شد که ممتازترین ویژگی آن پخش ساده موزیک بود. اما امروزه سیستم های سرگرمی و اطلاعات (infotainment) نه تنها قادر به پخش تراک های مورد علاقه شما هستند بلکه می توانند اطلاعاتی مثل آمار مهم خودرو و حتی مسیریابی را با دارا بودن صفحات لمسی، اتصال بلوتوثی و پورت های USB برای اتصال به دستگاه های مختلف در اختیارتان قرار دهند. بزرگ ترین تحویل در این زمینه اضافه شدن سیستم های «اندروید اوتو» (Android Auto) و اپل کارپلی (Apple CarPlay) است که با استفاده از آنها می توانید گوشی همراه را با سیستم سرگرمی – اطلاعاتی خودرو جهت دسترسی به قابلیت های بیشتر سینک (متصل) کنید.

جدیدترین تحول در این زمینه فناوری خودرو متصل «e-SIM» است که به موجب آن می توانید گوشی خود را برای کنترل وظایف خاص خودرو از طریق یک اپلیکیشن استفاده کنید. برخی خودروها مثل «MG Hector»، «MG ZS EV» و «Hyundai Venue» دارای این فناوری هستند. فناوری متصل همچنین به عنوان یک ویژگی مهم ایمنی در مواقع اضطراری عمل می کند که شما می توانید مستقیماً از طریق این فناوری به امدادگران جاده ای متصل شوید.

4. تحول ایربگ (کیسه هوا)

زمانی بود که وجود ایربگ ها در سمت راننده و سرنشین، اوج استانداردهای ایمنی ایربگ محسوب می شد. اما امروزه برخی خودروها تا شش یا حتی 8 ایربگ را نیز دارا هستند. این کیسه های هوا در سراسر کابین پخش شده اند و نقاطی مثل نواحی جانبی خودرو را پوشش می دهند. تعداد ایربگ ها نه تنها افزایش یافته بلکه نحوه استقرار آنها نیز رو به تکامل بوده است. برای مثال یک ایربگ دو مرحله ای در فشارهای مختلف بسته به شدت تصادف مستقر می شود.

5. تکامل لامپ های جلو

چراغ های جلو همواره یکی از اجزای جدایی ناپذیر خودرو برای هدایت آن در شرایط دید کم یا رانندگی در شب بوده اند. در حالی که چراغ های جلو سنتی یکی از ویژگی های اصلی اکثر خودروها در سطح جهانی محسوب می شوند، اوایل دهه 2000 شاهد اولین تکامل به شکل واحدهای LED بود. این چراغ ها نه تنها قدرتمندتر و با کارایی بیشتر بودند بلکه اندازه کوچک تری داشتند و این آزادی عمل را به خودروسازان میدادند که با طرح های خود خلاقیت ایجاد کنند. تحولاتی از این دست باعث شد تا اکنون شاهد چراغ های اتوماتیک باشیم . طرز کار آنها به شکلی است که با نزدیک شدن به ترافیک روبرویی قسمت هایی از نور چراغ به طور خودکار خاموش می شوند تا از مختل کردن دید خودرو جلویی جلوگیری شود.

منبع: zigwheels.com

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پنج روند اصلی تأثیرگذار بر صنعت جهانی خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است