Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مطالعه صنعت بیمه آمریکا؛

شاسی بلند یا سدان: کدامیک در تصادفات مرگبارترند؟

جمعه | ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۰۹:۵۵ | کد خبر: CP- ۱۴۸۴۳ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
مطالعه ای در آمریکا بررسی کرد که از بین خودروهای شاسی بلند و سواری سدان کدامیک در تصادفات باعث ایجاد صدمات و مرگ و میر بیشتر رهگذران می شوند.

به گزارش کارپرس، نتایج مطالعه جدید صنعت بیمه آمریکا نشان می دهد خودروهای شاسی بلند در مقایسه با اتومبیل های سواری سدان سبب ایجاد صدمات و تلفات بیشتر رهگذران حین تصادفات رانندگی می شوند.

این مطالعه که اخیراً توسط «مؤسسه بیمه و امنیت بزرگراه های آمریکا» (IIHS) انجام شد، حاکی است خودروهای شاسی بلند یا SUV ظاهراً از نرخ مرگباری بیشتری برای عابران پیاده در مقایسه با اتومبیل های سدان برخوردار هستند.

مطالعه مذکور پس از بررسی 79 مورد تصادف در سه شهر میشگیان به این نتیجه رسید که در زمان تصادف با یک شاسی بلند سنتی، جلو پنجره (گریل) خودرو ضرباتی را به لگن یا قفسه سینه فرد رهگذر وارد کرده و انرژی بیشتری را (در مقایسه با ضربات سدان) به بدن وی وارد می کند.

مؤسسه «IIHS» با بیان اینکه پژوهش مذکور بر روی نمونه نسبتاً کوچکی صورت گرفته است، اعلام کرد: "تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا همه یافته ها در مطالعه ای بزرگ تر نیز صادق خواهند بود یا خیر."

براساس این گزارش شاسی بلندها و کراس اوورها عموماً بزرگ تر و سنگین تر از اتومبیل های سواری هستند و تعداد و سهم آنها از کل وسایل نقلیه موجود در جاده های آمریکای شمالی رو به افزایش است.

در مطالعه مذکور، خودروهای شاسی بلند سبب ایجاد صدمات شدیدتری نسبت به اتومبیل های سدان در تصادفات با سرعت بیش از 19 مایل بر ساعت شدند و به علاوه درصد بالاتری از نرخ تلفات را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می افزاید تولید سالانه اتومبیل های شاسی بلند (SUV) در آمریکا طی ده سال گذشته نسبتاً ثابت و حول و حوش حدود 1 میلیون دستگاه بوده است.

اما تولید خودروهای کراس اوور طی این مدت بیش از سه برابر افزایش یافته و به حدود 6 میلیون دستگاه در سال 2019 رسیده است.

«سمی فیورانی» نایب رئیس شرکت تحقیقاتی AFS می گوید: "شاسی بلندها و کراس اوورها دارای مرکز جاذبه بالاتری نسبت به خودروهای سواری هستند که کنترل خودرو را سخت تر و احتمال تصادف را بیشتر می کند."

منبع: هندوستان تایمز


 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

شاسی بلند یا سدان: کدامیک در تصادفات مرگبارترند؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است