Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
جاه طلبی ترک ها ادامه دارد؛

ترکیه خلاء چین را در بازار جهانی خودرو پر می کند؟

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۳:۱۴ | کد خبر: CP- ۱۴۸۱۳ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرسوحید جعفریان:
روزنامه «دیلی صباح» از آمادگی ترکیه برای پر کردن خلأ چین در بازار جهانی خودرو که به واسطه شیوع کرونا پدید آمده است گزارش می دهد.

به گزارش کارپرس، عملکرد قوی صنعت خودرو ترکیه در طول همه گیری ویروس کرونا باعث جلب توجه شرکت های خودروسازی جهان شده که به دنبال جابجایی مکان تولیدات خود از چین هستند و این می تواند به منزله آغاز سرمایه گذاری های جدید چند میلیارد دلاری در صنعت خودروسازی ترکیه باشد.

روزنامه «صباح دیلی» چاپ ترکیه با درج این مطلب به نقل از نمایندگان صنعت خودرو نوشت: "انجمن تأمین کنندگان خودرو ترکیه (تایساد) روز شنبه اعلام کرد به زودی یک پویش تبلیغاتی را در اروپا برای تقویت جایگاه ترکیه به عنوان یک تولیدکننده مطمئن خودرو آغاز خواهد کرد."

به گفته تایساد، این پویش با هزینه 1 میلیون دلار جهت تبلیغ ظرفیت های تولیدی صنعت خودرو ترکیه نزد غول های خودروسازی اروپا انجام خواهد شد.

این انجمن در حال برنامه ریزی برای جذب 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی از خودروسازان و شرکت هایی است که در پی شیوع کرونا به دنبال جابجایی تولیدات خود از چین هستند.

«آلپر کانسا» رئیس تایساد گفت: "این پویش تبلیغاتی که با همکاری انجمن صادرکنندگان خودرو (OIB) سازماندهی شده و تحت حمایت وزارت بازرگانی ترکیه قرار دارد، سازندگان خودرو در آلمان، فرانسه و انگلیس را هدف قرار خواهد داد."

در راستای بخشی از این کمپین قرار است خبرنگاران خارجی و نمایندگان اروپایی به ترکیه دعوت شوند تا در جریان ظرفیت های تولیدی صنعت خودرو این کشور قرار گیرند.

«کانسا» همچین عنوان کرد که در حال برنامه ریزی برای گردهمایی رهبران ارشد صنعتی ترکیه و اروپا برای بحث و تبادل نظر پیرامون همکاری های احتمالی هستند.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو می تواند بالغ بر یک میلیارد دلار سرمایه را بر اثر تلاش های تبلیغاتی جذب کند اضافه کرد: "مایلیم تا کالاهای خود را به همه کسانی که در پی یک جایگزین قوی برای چین هستند بفروشیم."

براساس این گزارش، ترکیه یکی از تأمین کنندگان بزرگ قطعات یدکی است و در حال حاضر قطعات اصلی خودرو برای برترین برندهای خودروسازی دنیا را با ارزش صادرات سالانه حدود 30 میلیارد دلار فراهم می کند.

«آتاکان گونر» مدیرکل شرکت «Assan Hanil» از تأمین کنندگان پیشرو صنعت خودرو ترکیه به روزنامه صباح گفت شرکت های ترک این فرصت مهم را پیدا کرده اند تا خلأ حضور چین در بازارهای جهانی به واسطه همه گیری کرونا را پر کنند.

وی افزود: "حتی اگر بتوانیم 10 درصد سهم چین در بازار اروپا را تصاحب کنیم یک موفقیت بزرگ برای ما خواهد بود. به همین دلیل ابتکارات تایساد اهمیت زیادی دارد."

در همین حال به گفته «جلال بکتاش» مدیرعامل شرکت «Bektas Otomotiv»، کارخانه های خودروسازی در ترکیه از ابتدای فوریه شاهد افزایش تعداد سفارش از سمت مشتریان اروپایی و آمریکایی بوده اند.

«بکتاش» اظهار داشت شرکت هایی که پیشتر انحصاراً با تولیدکنندگان چینی کار می کردند با هدف ایمن سازی زنجیره های تأمین به سمت گزینه جایگزین یعنی ترکیه گرایش پیدا کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: "امروز تولیدکننده ای بهتر ما در بازار وجود ندارد. ظرفیت تولیدی، انجام سریع سفارشات و مزیت های لجستیکی ما نقطه قوت مان در برابر رقباست."

«کان یوسل» رئیس شرکت «Dostel Machinery» نیز اظهار داشت صنعت خودرو از بازارهای اروپایی توقع دارد تا پس از همه گیری بیماری با افزایش صادرات قطعات یدکی به ثبات برسد.

وی اضافه کرد تنها بازار آلمان است که نشانه هایی از گشایش صنعتی را تاکنون بروز داده است.

منبع: صباح دیلی

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ترکیه خلاء چین را در بازار جهانی خودرو پر می کند؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است