Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بلومبرگ گزارش می دهد:

وخامت اوضاع خودروسازی فرانسه: دولت بسته حمایتی اعلام می کند

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۳:۱۷ | کد خبر: CP- ۱۴۵۷۶ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
دولت فرانسه امروز سه شنبه بسته های حمایتی خود برای صنعت خودروسازی که بر اثر همه گیری ویروس کرونا با آسیب های جدی مواجه شده است را اعلام می کند.

به گزارش کارپرس، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به وخامت اوضاع صنعت خودروسازی فرانسه بر اثر شیوع ویروس کرونا از اعلام بسته های حمایتی دولت در این خصوص خبر داد.

براساس این گزارش امانوئل مکرون نخست وزیر فرانسه قرار است قبل از سایر دولت های اروپایی اقداماتی را برای حمایت از صنعت خودرو این کشور که به دلیل همه گیری ویروس کرونا متحمل آسیب های جدی شده است، تدارک ببیند.

این بسته حمایتی که امروز سه شنبه اعلام می شود احتمالاً شامل مشوق هایی برای مصرف کنندگان جهت خرید خودروهای پاک و نیز کمک به تولیدکنندگان فرانسوی برای ساخت  باتری خودروهای برقی است.

«برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه با اشاره به این قضیه عنوان کرد: "صنعت اتومبیل یک صنعت راهبردی برای فرانسه و بخشی از فرهنگ آن است. طرح محرک باید اوضاع سیاست گذاری صنعت (خودرو) را تغییر دهد."

براساس این گزارش، طرح حمایت دولت از صنعت خودرو یکی از سه بسته مشوق صنعتی است که وعده آن طی هفته های اخیر توسط «لومیر» داده شده بود. دولت فرانسه به تازگی 18 میلیارد یورو معادل 19/6 میلیارد دلار برای صنعت گردشگری اختصاص داد و به علاوه برای کمک به بخش هوانوردی نیز اعلام آمادگی کرده است.

حدود 400 هزار نفر در صنعت خودروسازی فرانسه شامل 30 کارخانه تولید خودرو و لوازم یدکی در سراسر این کشور مشغول به کار هستند.

با اعلام مکرون پیش بینی می شود هفته ای تعیین کننده در انتظار شرکت خودروسازی رنو باشد. این خودروساز در کنار گروه پژو از جمله بزرگ ترین خودروسازان فرانسه و سازنده مدل های تاریخی نظیر «سیتروئن 2CV» و نیز «رنو 4» به شمار می روند. فرانسه مالک سهام هر دو شرکت است.

طبق طرح حمایتی دولت، شرکت رنو قرار است ظرف روزهای آینده 5 میلیارد یورو وام دولتی دریافت کند.

به علاوه این احتمال می رود که رنو جهت کاهش هزینه های خود از اقداماتی نظیر تعطیلی شماری از کارخانه های خود و ائتلاف با شرکایی نظیر نیسان موتور و میتسوبیشی موتورز خبر دهد.

به گفته وزیر دارایی فرانسه، مشوق های دولتی برای خریداران خودروهای جدید و پاک، "ابزاری بسیار تأثیرگذار" برای تقویت فروش خواهند بود.

علاوه بر کمک به خرید خودروهای برقی، هیبریدی و با آلایندگی کمتر، «لومیر» همچنین وعده کمک به شرکت های کوچک و تأمین کنندگان قطعات و لوازم یدکی را نیز داده است.

در عین حال وزیر دارایی فرانسه از رنو خواسته است جهت کاهش وابستگی به واردات آسیایی، به ائتلاف اروپایی برای ساخت باتری خودروهای برقی ملحق شود.

شرکت های پژو و «توتال» - غول نفتی فرانسه - در ماه ژانویه پروژه ساخت باتری خودروهای برقی در فرانسه و آلمان را طراحی کردند.


تعطیلی کارخانجات؟

وزیر دارایی فرانسه همچنین گفته است دولت شرایطی را برای بازگشت تولید به شرایط عادی در فرانسه و ساخت خودروهای برقی و هیدروژنی در داخل کشور تعیین خواهد کرد.

با این حال مشخص نیست این اقدام به چه نحوی انجام خواهد شد به ویژه از این منظر که «لومیر» همزمان گفته است دولت فرانسه رنو را مجبور به باز نگه داشتن کارخانه های خود نخواهد کرد.

«ژان پیر مرسیر» سخنگوی اتحادیه GGT (کنفدراسیون عمومی کار) گفت: "بزرگ ترین مشکل مربوط به مشاغل است. دولت برای تعطیلی کارخانه ها چراغ سبز نشان داده است."

این اتحادیه انتظار دارد علاوه بر رنو، شرکت پژو نیز با کاهش ظرفیت تولید رنو شود.

گروه پژو در انتظار تصویب تسهیلات اعتباری 6/3 میلیارد یورویی (6/9 میلیارد دلار) از نهاد وام دهنده «Intesta Sanpolo Spa» است که بزرگ ترین بسته حمایتی دولتی اروپا از یک خودروساز از زمان شیوع ویروس کرونا محسوب می شود.

با این حال انتظار می رود بسته حمایتی فرانسه از صنعت خودروسازی بر بودجه دولتی این کشور فشار وارد کند. دولت تاکنون پیش بینی بودجه خود برای امسال را دو بار بازنویسی کرده و تخصیص بسته های نجات بخش برای جلوگیری از ورشکستگی و بیکاری، بدهی ها را به بیش از 115 درصد درآمد سالانه افزایش خواهد داد.

هرچند مکرون در نظرسنجی ها با محبوبیت پایینی مواجه شده اما دولت او به گفته افراد تحت نظرسنجی توانسته رکود اقتصادی را بهتر از بحران سلامتی مدیریت کند.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

وخامت اوضاع خودروسازی فرانسه: دولت بسته حمایتی اعلام می کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است