Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فناوری دستیار راننده ایکس‌پنگ به پکن رسید

دوشنبه | ۱۴۰۲/۰۴/۰۵ - ۱۲:۲۳ | کد خبر: CP- ۲۰۸۳۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرسسید حسین موسوی:
سیستم کمک راننده پیشرفته ایکس‌پنگ که سیستمی مشابه با FSD تسلاست اکنون در دسترس کاربران در پکن قرار گرفته است.

به گزارش خودروپرس، ایکس‌پنگ در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: فناوری City NGP (ناوبری هدایت‌شونده پایلوت) که نوعی سیستم کمک راننده پیشرفته (ADAS) است، در اختیار کاربران شرکت‌کننده در یک آزمایش عمومی قرار گرفته و در حال حاضر در جاده‌های کمربندی و بزرگراه‌های اصلی پکن در دسترس است.

علاوه بر کاربران مذکور، این قابلیت به زودی از طریق بروزرسانی سیستم Xmart OS 4.3.0 در اختیار کاربران عمومی نسخه Max مدل پرچمدار G9 و P7i ایکس‌پنگ قرار خواهد گرفت.

همچنین کاربران مدل P5 ایکس‌پنگ نیز پس از بروزرسانی به سیستم Xmart OS 3.5.0 قادر به استفاده از قابلیت City NGP خواهند بود.

«City NGP» دستیار راننده‌ای مشابه با سیستم FSD (تمام خودران) تسلاست که به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد در صورت فعال‌سازی و تعیین مقصد ناوبری، وظایف رانندگی را انجام دهد.

از جمله این وظایف می‌توان به حرکت در فاصله مطمئن از خودروی جلویی، تغییر خطوط به دلیل تصمیمات ناوبری یا سبقت خودرویی و دور زدن وسایل نقلیه ثابت یا موانع اشاره کرد.

ایکس پنگ در تاریخ 17 سپتامبر 2022، قابلیت City NGP را به صورت آزمایشی در شهر گوانگژو – محل استقرار دفاتر مرکزی شرکت – اجرایی کرد. یک ماه بعد ایکس‌پنگ رسماً این قابلیت را برای تمام خودروهای P5 واجد شرایط در گوانگژو فعال کرد.

همچنین این خودروساز چینی در روز 21 سپتامبر و همزمان با رونمایی از شاسی بلند پرچمدار خود G9 اعلام کرد که این مدل از سیستم دستیار راننده نسل دوم با عنوان XNGP بهره می‌برد.

«XNGP» یک سیستم دستیار راننده کامل و جامع است و ایکس‌پنگ قصد دارد از این سیستم در همه سناریوها و حالات از جمله بزرگراه‌ها، جاده‌های شهری، پارکینگ‌ها و ... استفاده کند.

ایکس‌پنگ روز 24 اکتبر 2022 در رویداد سالانه فناوری اعلام کرد که سیستم XNGP برای مدل G9 Max از سیستم زیرمجموعه آن City NGP در شهرهای گوانگژو، شنژن و شانگهای طی نیمه نخست سال 2023 پشتیبانی خواهد کرد.

ایکس‌پنگ می‌گوید علاوه بر پکن، شانگهای، گوانگژو و شنژن انتظار می‌رود که قابلیت City NGP در طول سال‌های آینده ده‌ها شهر دیگر را نیز تحت پوشش قرار دهد.

منبع: Auto Tech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری دستیار راننده ایکس‌پنگ به پکن رسید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است