Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فناوری خودران سطح ۴ در دستورکار مرسدس

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ - ۱۴:۵۲ | کد خبر: CP- ۲۰۸۳۱ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
در حالی که فناوری خودران سطح 3 مرسدس پیشتر در آلمان و اخیراً در دو ایالت آمریکا مجوز گرفته است این خودروساز دستیابی به فناوری سطح 4 تا پایان دهه جاری را امکان‌پذیر می‌داند.

به گزارش خودروپرس، مارکوس شفر مدیر فناوری مرسدس با اشاره به این مطلب گفت: "مسلماً خودروهای تحت مالکیت شخصی سطح 4 در راه هستند. این چیزی است که من در آینده می‌بینم."

شفر بازار این فناوری را در شهرهای شلوغ به ویژه در چین که رانندگان معمولاً چند ساعت در ترافیک هستند پررونق می‌بیند.

وی گفت: "تصور کنید که در یک شهر بزرگ هستید و در حال بازگشت از سرکار برای دو ساعت در ترافیک می‌مانید. شما فقط یک دکمه را فشار می‌دهید و به خواب می‌روید. تقاضا برای این فناوری وجود خواهد داشت."

در فناوری خودران سطح 4 انسان‌ها در اغلب شرایط هیچ نقش و دخالتی در رانندگی ندارند. این سطح پیشرفته‌تری از سیستم سطح 3 «درایو پایلوت» مرسدس است که اخیراً مجوز استفاده در ایالت نوادا و کالیفرنیا آمریکا را دریافت کرد.

در سیستم سطح 3 لازم است فرد کنترل خودرو را هنگام درخواست‌های سیستم خودران برعهده بگیرد. مرسدس در اواخر سال 2021 مجوزهای قانونی این سیستم را در آلمان دریافت و سال گذشته درایو پایلوت را به عنوان یک آپشن 5 هزاری یورویی بر روی خودروی اس کلاس عرضه کرد.

استفاده از درایوپایلوت فقط در 13 هزار کیلومتر از بزرگراه‌های آلمان با سرعت‌های 60 کیلومتر بر ساعت یا کمتر مجاز است به این معنا که کاربرد اصلی آن در زمان وقوع راه‌بندان ترافیکی خواهد بود.

مرسدس اکنون به دنبال این است که فناوری خودران سطح 4 را به بازار بیاورد. درهمین راستا آلمان در سال 2021 قانونی را تصویب کرد که امکان رانندگی خودران سطح 4 را در برخی فضاهای عمومی پدید آورد.

سال گذشته مرسدس و شرکت رابرت بوش مجوز استفاده از یک سیستم پارکینگ تمام خودکار را در گاراژ فرودگاه اشتوتگارت دریافت کردند که به خودروها اجازه می‌داد به صورت کاملاً خودکار و بدون نیاز به وجود راننده در یک مکان داخل پارکینگ پارک کنند. نرم‌افزار مورد استفاده متکی به ارتباط با حسگرها در مکان پارکینگ برای تشخیص موانع است.

طبق گزارشی از گرین هاوس اینسایت، پیش‌بینی می‌شود فروش جهانی سالانه خودروهای مجهز به سیستم خودران سطح 4 در سال 2030 به 14 میلیون برسد که 12 درصد سهم بازار خواهد بود.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری خودران سطح ۴ در دستورکار مرسدس

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است