به گزارش خودروپرس، این خودروساز ژاپنی اخیراً از یک سری فناوری که به افزایش بُرد، عملکرد و کاهش هزینه خودروهای الکتریکی منجر میشوند رونمایی کرد.
یکی از این نوآوریها باتریهای حالت جامد جدید است که در مدلهای الکتریکی آینده تویوتا استفاده خواهند شد.
نوآوری باتری جدید تویوتا، چگالی انرژی بیشتر و زمانهای شارژ کمتر نسبت به باتریهای لیتیوم یونی که اکنون استفاده میشوند را نوید میدهد.
با چنین باتریهایی شرکت احساس میکند که به یک «پیشرفت تکنولوژیکی» در زمینه غلبه بر مشکلات و موانعی که پیشتر در مورد طول عمر و دوام باتریهای حالت جامد شناسایی شده بود، دست یافته است.
تویوتا تصمیم دارد از سال 2027 یا 2028 از این باتریها در مدلهای الکتریکی خود بهره گیرد.
به علاوه این خودروساز اعلام کرد که در سال 2026 دارای یک باتری با چگالی انرژی بیشتر برای یک خودروی الکتریکی خواهد بود. این خودروی الکتریکی از برد 1000 کیلومتر با هر بار شارژ، زمان شارژ 20 دقیقه یا کمتر و کاهش هزینه 20 درصدی نسبت به خودروی برقی کنونی شرکت (bZ4X) برخوردار خواهد بود.
تویوتا در حال حاضر افزایش 20 درصدی برد و کاهش 40 درصدی هزینه نسبت به خودروی bZ4X را هدفگذاری کرده است.
به علاوه این شرکت قصد دارد طیفی از باتریهای ارزانتر لیتیوم یون فسفات را برای استفاده در سال 2026 یا 2027 تولید کند.
همچنین برای کاهش هزینه تولید نسل آینده خودروهای الکتریکی، تویوتا از فرآیند ریختهگری Giga - فرآیندی که پیشتاز آن تسلاست - استفاده خواهد کرد. این فرآیند به کاهش پیچیدگی و هزینه تولید کمک خواهد کرد.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان