Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تحلیل‌گران تشریح کردند؛

موانع ورود نرم‌افزار FSD تسلا به چین

سه شنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۱۲:۴۱ | کد خبر: CP- ۲۰۸۲۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
در حالی که روند کلی دایر بر ورود نرم‌افزار تمام خودران (FSD) تسلا به چین است، اما هنوز دو مانع اصلی بر سر راه تحقق آن وجود دارد.

به گزارش خودروپرس، تیمی از تحلیل‌گران بانک سرمایه‌گذاری «CITIC Securities» چین در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کردند که روند ورود FSD تسلا به چین شفاف‌تر از گذشته شده، اما همچنان موانعی بر سر راه تحقق آن وجوددارد.

به گفته این تیم تحقیقاتی، واجد شرایط بودن جمع‌آوری داده‌ها و تأسیس مراکز ابررایانه از جمله موانعی است که تسلا باید در این خصوص گام بردارد.

تحت مقررات کنونی چین، استفاده از نقشه‌های باکیفیت بالا در خودرو تنها توسط شرکت‌های واجدشرایط انجام می‌شود و در حال حاضر فقط 19 شرکت دارای این شرایط هستند.

به علاوه گردآوری نقشه‌های الکترونیکی برای ناوبری در حال حاضر فقط برای شرکت‌های محلی مجاز است و انتقال داده‌های نقشه به خارج از چین نیز باید از قبل مورد تأیید قرار گیرد.

این تیم تحقیقاتی خاطرنشان کرد که داده‌های نقشه بسیار حساس و مرتبط با امنیت ملی هستند و اینکه دقیقاً تسلا چطور باید واجد این شرایط شود هنوز معلوم نیست.

یکی از گزینه‌های این شرکت می‌تواند تشکیل سرمایه‌گذاری مشترک با یک شرکت چینی یا اجرای این روند در شانگهای به صورت آزمایشی باشد، اما انجام این تلاش در مقیاس بزرگ و به این زودی‌ها دشوار خواهد بود.

علاوه بر صلاحیت‌های مرتبط با نقشه تسلا باید یک مرکز ابررایانه نیز در چین بسازد.

مسیر چشم‌انداز رانندگی خودران بیشتر متکی به جمع‌آوری گسترده داده‌ها و تعلیم مدلی برای پردازش تصویر است و بنابراین تسلا مرکز ابررایانه دوجو (Dojo) را در آمریکا بنا گذاشته و تراشه اختصاصی D1 خود را برای بهبود کارایی آموزشی FSD توسعه داده است.

اما در چین حتی اگر تسلا صلاحیت اکتساب داده‌ها را به دست آورد، این احتمال وجود دارد که فقط بتواند مدل را به صورت محلی در این کشور تعلیم دهد و شاید اجازه انتقال داده به آمریکا را نداشته باشد.

این بدان معناست که برای دستیابی به راندمان آموزشی همچون آمریکا، تسلا باید یک مرکز ابررایانه مشابه Dojo در چین احداث کند که به گفته تیم مذکور به چرخه توسعه و هزینه معینی نیاز دارد.

به رغم وجود دو مانع فوق، CITIC Securities عقیده دارد که اگر تسلا موفق به آوردن FSD به چین شود، به هوش کلی خودروهای برقی چین، تقویت آموزش مصرف‌کننده و گسترش بازار کمک خواهد کرد.

تیم تحقیقاتی خاطرنشان کرد: ورود FSD به چین احتمالاً آگاهی مصرف‌کنندگان از هوش خودروها را به طور قابل توجهی تقویت کرده، نیازها و عادات روزانه آنها برای رانندگی هوشمند را توسعه می‌دهد که به گسترش سریع بازار در این کشور منجر خواهد شد.

همچنین شایان ذکر است که اگر تسلا FSD بسیار سودآور خود را در چین معرفی کند، پتانسیل بیشتری برای کاهش بیشتر قیمت خودروهای آن ایجاد خواهد شد و می‌تواند مدل 2/Q را با قیمت پایین‌تر روانه بازار کند.

منبع: اتوتک

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

موانع ورود نرم‌افزار FSD تسلا به چین

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است