Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فناوری باتری پشتیبان فورد انقلاب به پا می‌کند!

یکشنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ - ۱۱:۵۲ | کد خبر: CP- ۲۰۸۱۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
فورد یک پتنت جالب را در مورد استفاده از باتری‌های پشتیبان در خودروهای الکتریکی ارائه کرده که این باتری‌ها با نصب بر روی سقف خودرو می‌توانند به بُرد خودروهای الکتریکی بیافزایند.

به گزارش خودروپرس، پتنت جدید فورد که به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) ارائه شده، شامل پک باتری بزرگ است که بر روی سقف خودرو نصب شده و می‌تواند پشتیبان باتری اصلی خودروهای الکتریکی باشد.

این پک باتری هنگام رانندگی در مناطقی که شارژرهای خودرو الکتریکی در دسترس نیستند، قابل استفاده بوده و به برد خودروها می‌افزاید.

در صورت نصب این باتری خودروهای الکتریکی آینده فورد می‌توانند بدن اتصال به یک منبع انرژی خارجی مسافت بیشتری را بپیمایند.

تصویر پتنت جدید از یک شاسی بلند شبیه برانکو حکایت دارد که بر روی سقف آن جعبه‌ای بزرگ مشابه یک جعبه سقفی سنتی تعبیه شده است.

طبق این تصویر یک کابل شارژ از پشت جعبه بیرون آمده که آن را کم و بیش شبیه یک باتری پشتیبان می‌کند. خودروی الکتریکی می‌تواند از این باتری (بک‌آپ) برای ‌شارژ مجدد باتری اصلی خود استفاده کند.

براساس اطلاعات به دست‌آمده ظاهراً این باتری پشتیبان را می‌توان در مواقعی نصب کرد که مالک خودرو قصد سفر دارد و در طول مسیر دسترسی به شارژرهای خودرو الکتریکی دشوار است.

به علاوه پس از بازگشت به خانه مالک می‌تواند باتری پشتیبان را از روی سقف خودرو بردارد، چرا که در منزل خود از شارژر خانگی برای شارژ باتری اصلی بهره می‌برد.

این فناوری کم و بیش مشابه با شارژ گوشی هوشمند با استفاده از «پاوربانک» است اما در فناوری فورد اندازه پاوربانک بسیار بزرگ‌تر بوده و دستگاهی که شارژ می‌شود در واقع پک باتری اصلی خودروست.

خودروساز آمریکایی ادعا می‌کند که باتری پشتیبان سقفی دارای مجراهای عبور هوا در هر دو طرف برای خنک‌کنندگی پیل‌های باتری است.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری باتری پشتیبان فورد انقلاب به پا می‌کند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است