Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
پس از نوادا؛

فناوری خودران مرسدس در کالیفرنیا مجوز گرفت

شنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۱۳:۳۴ | کد خبر: CP- ۲۰۸۱۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
پس از ایالت نوادا، مجوز فروش اتومبیل‌های مرسدس بنز مجهز به سیستم خودران سطح 3 (درایو پایلوت) در کالیفرنیا آمریکا نیز صادر شد.

به گزارش خودروپرس، اداره خودروهای موتوری کالیفرنیا (DMV) روز پنج شنبه گذشته مجوز استفاده از سیستم خودران مرسدس بنز در بزرگراه‌های خاص تحت شرایط معین را صادر کرد.

به این ترتیب مرسدس بنز با پیشی گرفتن از تسلا به نخستین خودروسازی تبدیل شد که مجوز فروش یا اجاره خودروهای مجهز به سیستم خودران در کالیفرنیا را دریافت می‌کند.

این مجوز به سیستم خودران سطح 3 مرسدس بنز موسوم به «درایو پایلوت» تعلق گرفته است، سیستمی که به راننده اجازه می‌دهد تا به طور قانونی دستان خود را از روی فرمان بردارد، اما باید در مواقع نیاز آماده به دست گرفتن کنترل خودرو باشد.

اداره DMV اعلام کرد که امکان استفاده از سیستم درایو پایلوت در بزرگراه‌های خاص تنها در زمان روشنایی روز و در سرعت‌های کمتر از 40 مایل بر ساعت امکان‌پذیر خواهد بود.

مرسدس بنز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیستم خودران را به عنوان یک آپشن در بازار آمریکا برای خودروهای  سدان‌ کلاس S و EQS  مدل 2024 عرضه خواهد کرد.

انتظار می‌رود نخستین محموله از مدل‌های S-Class و EQS مجهز به سیستم خودران اواخر سال جاری در آمریکا تحویل شوند.

اوایل امسال نیز مرسدس بنز مجوز استقرار سیستم خودران خود در جاده‌های نوادا را دریافت کرده بود.

همچنین مرسدس سال گذشته موفق شده بود گواهینامه معتبر بین‌المللی برای سیستم نیمه‌خودران سطح 3 را از سازمان رگولاتوری آلمان دریافت کند و فروش خودروهای سطح 3 از می 2022 در این کشور آغاز شد.

گفتنی است سیستم رانندگی خودران سطح 3 مرسدس مبتنی بر فناوری «بسته دستیار رانندگی» (Driving Assistance Package ) است که از حسگرهای اضافی برای عملکرد ایمن شامل رادار، لیدار و دوربین‌ها بهره می‌برد.

سایر سیستم‌های خودران موجود در بازار از قبیل اتوپایلوت تسلا یا سوپرکروز جنرال موتورز در دسته سیستم‌های خودران سطح 2 قرار دارند که برخی وظایف رانندگی را به عهده گرفته اما رانندگان را ملزم می‌کنند که در همه مواقع توجه خود را معطوف به رانندگی کنند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری خودران مرسدس در کالیفرنیا مجوز گرفت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است