Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک احتمال جذاب؛

هوش مصنوعی خودروهای آینده ب‌ام‌و را طراحی می‌کند

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۱۲:۲۸ | کد خبر: CP- ۲۰۷۸۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت ب‌ام‌و آزمایش طراحی خودرو به کمک هوش مصنوعی را آغاز کرده است.

به گزارش خودروپرس، وب‌سایت TopGear گزارش داد: غول خودروسازی باواریا در حال آزمایش استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی نسل آینده خودروهای خود است.

«آدریان ون هویدونک» مدیر طراحی ب‌ام‌و اخیراً در مصاحبه‌ای اظهار داشت که هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف طراحی به کار گرفته شده است.

هرچند ب‌ام‌و قصدی برای جایگزینی خلاقیت انسانی با هوش مصنوعی برای طراحی خودروهای خود دست کم در آینده نزدیک ندارد، اما این احتمال را بررسی می‌کند.

ون هویدونک در این رابطه گفت: "ما در حال آزمایش هوش مصنوعی در طراحی هستم برای مثال در طراحی چرخ‌ها. می‌توانید چند پارامتر را تعیین کنید مثلاً یک چرخ پنج پره می‌خواهید، وزن آن باید به مقدار خاصی باشد و رینگ 20 اینچی باشد و سپس کامپیوتر شروع به تولید ایده‌ها برای شما می‌کند."

با این حال مدیر طراحی ب‌ام‌و تأکید می‌کند که یک انسان حقیقی باید بر کل فرآیند نظارت داشته باشد.

"با این حال به عنوان یک فرد و به عنوان یک انسان شما باید مدیر هنری باشید. باید انتخاب کنید و همچنان لازم است فرآیند را هدایت کنید. اینطور نیست که کامپیوتر بتواند به طور کامل چیزهایی را اختراع کند، اما می‌تواند پارامترهای مختلف را در روندی بسیار سریع‌تر از یک انسان ترکیب نماید."

ون هویدونک اشاره می‌کند که ب‌ام‌و هوش مصنوعی را برای طراحی کامل خودرو نیز امتحان کرده اما چندان موفق نبوده است.

وی افزود: "این خیلی موفقیت‌آمیز نبود. اکنون طرح‌های زیادی که توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند را در فضای آنلاین مشاهده می‌کنید و هرچند بسیاری از آنها در نگاه اول جذاب به نظر می‌رسند اما وقتی نزدیک‌تر به آن نگاه می‌کنید به این نتیجه می‌رسید که «یک دقیقه صبر کنید، من قبلاً آن را دیده‌ام»".

وی خاطرنشان کرد: "علت این است که رایانه تصاویر آنلاین را ترکیب کرده و آنها را در یک خودرو قرار می دهد. مغز یک طراح اینگونه کار نمی‌کند. در مغز یک طراح، شما چیزهای مختلف نظیر لامپ، یک نقاشی، یک خودرو قدیمی و جدید را با هم ترکیب می‌کنید و این به خودروی جدیدتان تبدیل می‌شود، چونکه شما از همه این چیزها الهام می‌گیرید."

منبع: TopGear

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هوش مصنوعی خودروهای آینده ب‌ام‌و را طراحی می‌کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است