Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

همکاری انویدیا و مدیاتک درباره فناوری خودرو متصل

سه شنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۱۲:۳۵ | کد خبر: CP- ۲۰۷۸۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت‌های انویدیا و مدیاتک اعلام کردند که در زمینه فناوری مربوط به سیستم‌های پیشرفته اطلاعات سرگرمی خودرو همکاری خواهند کرد.

به گزارش خودروپرس، این دو شرکت روز دوشنبه خبر دادند که در زمینه فناوری سیستم‌های اطلاعات سرگرمی که می‌توانند ویدیو یا بازی‌ها را استریم کرده یا با استفاده از هوش مصنوعی با رانندگان در تعامل باشند، همکاری خواهند کرد.

تحت این توافق که در نمایشگاه تجاری فناوری کامپیوتکس در تایپه اعلام شد، مدیاتک از چیپلت پردازنده گرافیکی و نرم‌افزار انویدیا در سیستم روی تراشه (SoC) خود که برای نمایشگرهای سرگرمی خودروسازان استفاده می‌شود، بهره خواهد گرفت.

به گفته این شرکت‌ها، سیستم‌های مدیاتک که از نرم‌افزار انویدیا استفاده می‌کنند با سیستم‌های رانندگی خودران مبتنی بر فناوری انویدیا سازگار خواهند بود. نمایشگرهای داشبورد می‌توانند محیط اطراف خودرو را نشان دهند در حالی که دوربین‌ها راننده را زیرنظر دارند.

همکاری با مدیاتک امکان دسترسی گسترده‌تر انویدیا به بازار 12 میلیارد دلاری سیستم‌ روی تراشه اطلاعات سرگرمی را می‌دهد.

براساس این گزارش با اضافه شدن قابلیت‌هایی چون بازی، هوش مصنوعی برای ویژگی‌های صوتی، سیستم‌های نظارت بر راننده و نمایشگرهای مرتبط با رانندگی خودران بر پیچیدگی نمایشگرهای داخل خودرو و سیستم‌های سرگرمی افزوده شده است.

کوالکام رقیب اصلی مدیاتک در بازار گوشی‌های هوشمند نیز در این رابطه با خودروسازان همکاری می‌کند. این شرکت و سیلزفورس در اوایل سال جاری از همکاری برای توسعه یک پلتفرم جدید خودروی متصل خبر دادند.

به گزارش رویترز، انویدیا تمرکز خود را بر روی برندهای برتر خودروسازی نظیر مرسدس بنز و جگوار لندرور قرار داده است.

در عین حال مدیاتک که پایگاه اصلی خود را در بخش تراشه گوشی‌های هوشمند اندرویدی در اختیار دارد، فناوری «Dimensity Auto» خود را به خودروهای ارزان‌تر و بازار انبوه می‌فروشد و در بخش اتصالات تلفن همراه و سیستم‌های اندرویدی نیز دارای نقاط قوت است.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

همکاری انویدیا و مدیاتک درباره فناوری خودرو متصل

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است