Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
کانسومر ریپورتز معرفی کرد؛

برترین فناوری‌های دستیار راننده

پنج شنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۰۴ - ۱۲:۴۶ | کد خبر: CP- ۲۰۷۷۳ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
کانسومر ریپورتز با بررسی سیستم‌های مختلف دستیار راننده خودروسازان، برترین سیستم‌ها به لحاظ عملکرد را معرفی کرد.

به گزارش خودروپرس، جدیدترین مطالعه مؤسسه کانسومر ریپورتز بر روی 12 سیستم مختلف نشان می‌دهد که تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای در نحوه عملکرد این سیستم‌ها وجود دارد.

طبق این مطالعه خودروسازان دیترویت جایگاه‌های برتر فناوری کمک راننده را تصاحب کرده‌اند به طوری که فورد با امتیاز کلی 84 برای سیستم «بلوکروز» خود اکنون در جایگاه نخست قرار گرفته است.

از طرف دیگر جنرال موتورز با کسب امتیاز 75 برای فناوری «سوپر کروز» در رتبه دوم قرار گرفته است.

مرسدس بنز امتیاز 72 را برای فناوری خود کسب کرده و از این لحاظ در جایگاه سوم قرار گرفته است. ب‌ام‌و با امتیاز 69 در رتبه چهارم به چشم می‌خورد و تویوتا نیز با کسب امتیاز 65 جایگاه پنجم را تصاحب کرده است.

اما نکته قابل توجه عدم حضور تسلا در میان برترین شرکت‌های سازنده فناوری‌های دستیار راننده است.

تسلا که در سال 2015 با عرضه سیستم اتوپایلوت پیشتاز فناوری‌های دستیار راننده شده بود اکنون در رتبه‌بندی شرکت‌های برتر حضور ندارد و این در حالی است که این خودروساز در مطالعه 2020 کانسومر ریپورتز پس از سوپر کروز جنرال موتورز در رتبه دوم قرار گرفته بود.

این شرکت اکنون با امتیاز 61 به رتبه هفتم نزول کرده است. ابهام در مورد زمان استفاده ایمن از فناوری اتوپایلوت و امتیازات پایین آن در زمینه نظارت بر راننده باعث تنزل جایگاه تسلا شده است.

با این حال تسلا همچنان در رتبه بهتری نسبت به شرکت‌هایی چون ریویان، نیسان، هوندا، ولوو و هیوندای قرار دارد که همگی امتیازات کمتر از 60 را کسب کرده‌اند.

هیوندای و برندهای کیا/ جنسیس آن امتیاز پایین 47 را در این خصوص کسب کرده‌اند.

براساس این گزارش کامنسومر ریپورتز پنج معیار را برای رتبه‌بندی عملکرد سیستم ADA در نظر گرفته این معیارها عبارتند از: 1) قابلیت‌ها و عملکرد 2) حفظ توجه راننده 3) سهولت استفاده 4) تشخیص زمان استفاده ایمن از سیستم 5) پاسخگو بودن راننده

از آنجا که این سیستم‌ها در خودروهای جدید رایج شده‌اند، تأکید بیشتری بر امر نظارت بر راننده برای اطمینان از ایمنی وجود دارد.

در حال حاضر کانسومر ریپورتز می‌گوید فقط فورد و جنرال موتورز به لطف دوربین‌های مادون قرمزی که بر چشم‌های راننده نظارت می‌کنند (تا اطمینان یابند که هنگام فعال بودن سیستم‌های کمک راننده همواره رانندگان به جلو نگاه می‌کنند) حائز کسب امتیازات بیشتر در ساختار امتیازدهی خود هستند.

گفتنی است بنا به گفته کارشناسان سیستم‌های ADA جزو سیستم‌های نیمه‌خودران هستند که هرگز باعث خودران شدن خودروها نمی‌شوند، بلکه می‌توانند رانندگی را ایمن‌تر و راحت‌تر کنند.

منبع: موتوروان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

برترین فناوری‌های دستیار راننده

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است