Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
وزیر حمل و نقل آمریکا:

تسلا نباید سیستم خودران خود را اتوپایلوت بنامد

دوشنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ - ۱۵:۳۱ | کد خبر: CP- ۲۰۷۶۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
یک مقام ارشد حمل و نقل آمریکا می‌گوید تسلا نباید سیستم رانندگی نیمه خودران خود را «اتوپایلوت» بنامد چرا که عملاً خودروها نمی‌توانند خودران حرکت کنند.

به گزارش خودروپرس، پیت بوتجج وزیر حمل و نقل آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس اظهار داشت: "به نظرم این سیستم را نباید اتوپایلوت نامید چونکه شما باید در همه اوقات دستان خود را روی فرمان نگه داشته و چشمان خود را به جاده بدوزید."

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی (NHTSA) به عنوان یکی از ادارات زیرمجموعه وزارت حمل و نقل آمریکا تیم‌های تحقیقاتی خود را مأمور بررسی 30 مورد تصادف خودروهای تسلا از سال 2016 کرده است.

گفته می‌شود اتوپایلوت یا سیستم خودران پیشرفته‌تر آن (FSD) در زمان وقوع این تصادفات با عابران پیاده، موتورسیکلت‌سواران و ... در حالت فعال قرار داشته است.

این تحقیقات بخشی از تحقیقات گسترده‌تر NHTSA درباره موارد مختلف تصادف خودروهای تسلای مجهز به اتوپایلوت با خودروهای اورژانسی پارک‌شده است.

اداره NHTSA طی سال گذشته جدیت بیشتری را در پیگیری مشکلات ایمنی با خودروهای تسلا به خرج داده که منجر به چند مورد فراخوانی و تحقیقات ایمنی شده است.

اتوپایلوت می‌تواند یک خودرو را در لاین خود و دور از خودروهای مقابل آن نگه دارد، در حالی که فناوری تمام خودران قادر است تا اغلب وظایف رانندگی را به عهده بگیرد. اما در هر حالت تسلا به مالکان می‌گوید که باید مداخله در همه اوقات باشند.

بوتجج خاطرنشان کرد که وزارت حمل و نقل، تسلا یا هر شرکت دیگری را مسئول پیروی از مقررات و استانداردهای ایمنی فدرال تلقی می‌کند.

وی در این مصاحبه اظهار داشت که خودروهای خودران از پتانسیل زیادی برای کاهش حدود 40 هزار مرگ جاده‌ای که هر سال اتفاق می‌افتد برخوردارند اما این فناوری هنوز خود را ثابت نکرده است.

وزیر حمل و نقل آمریکا تأکید کرد هیچ کدام از خودروهایی که امروز به فروش می‌رسد نمی‌توانند خود را حرکت دهند و رانندگان باید در همه حالات باید دقت لازم را به خرج دهند.

براساس این گزارش وزارت دادگستری نیز خواهان مستندات تسلا درباره فناوری تمام خودران و اتوپایلوت شده است.

بوتجج همچنین به تلاش‌های دولت بایدن برای برقی‌سازی ناوگان خودرویی کشور اشاره کرد.

منبع: AP

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلا نباید سیستم خودران خود را اتوپایلوت بنامد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است