Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تجهیز ب‌ام‌و به اینترنت ماهواره‌ای

دوشنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ - ۱۲:۳۶ | کد خبر: CP- ۲۰۷۵۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
ب‌ام‌و مشغول بررسی طرحی‌هایی است تا دسترسی سدان‌ها و کراس‌اورهای خود به اینترنت ماهواره‌ای را فراهم کند.

به گزارش خودروپرس، استفان دوراک معاون ارشد واحد توسعه شرکت متصل گروه ب‌ام‌و با بیان این مطلب گفت که مشتریان انتظار دارند همیشه یک اتصال اینترنتی پایدار داشته باشند.

فناوری شبکه غیرزمینی و مبتنی بر ماهواره دارای پتانسیل اتصال یکپارچه است و خودروساز آلمانی برنامه‌های کاربری آینده و مشارکت‌های احتمالی در این زمینه را بررسی می‌کند.

دوراک خاطرنشان کرد: "نگاه ما به ارتباطات ماهواره‌ای به ویژه در محیط‌هایی است که آنتن‌دهی تلفن همراه خوب نیست. در بسیاری از نقاط اروپا و آمریکا شما فاقد پوشش کافی تلفن همراه هستید."

اتصال به اینترنت قوی در داخل خودرو اکنون به یکی ملزومات صنعت خودرو تبدیل شده است چرا که خوروسازان برای استفاده از قابلیت‌های جدید و ارائه خدمات دیجیتال نظیر پخش ویدیو به بروزرسانی‌های نرم‌افزاری بی‌سیم متکی شده‌اند.

با این حال به گفته کارشناسان در حال حاضر هزینه بالا و ظرفیت محدود انتقال داده، سرویس اینترنت ماهواره‌ای را به «آخرین گزینه اتصال» تبدیل کرده است.

سام ابولسامید تحلیل‌گر اصلی مؤسسه «Guidehouse Insights» گفت: "اگر در وسط نبراسکا، جایی که هیچ پوشش سلولی وجود ندارد، خودرویتان خراب شد یا شارژ باتری تمام کردید، اتصال ماهواره‌ای به شما امکان می‌دهد پیامی برای کمک مددجویان کنار جاده‌ای ارسال کنید. این باعث آرامش خاطر است."

اما ابولسامید در حال حاضر انتظار ندارد که خودروسازان برای انتقال داده‌های خودرو به اتصال ماهواره‌ای تکیه کنند.

این اظهارات در حالی است که هم‌اکنون سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با بیش از 3 هزار ماهواره اینترنت پهنای باند پرسرعت را به دورافتاده‌ترین نقاط سیاره زمین منتقل می‌کند.

در همین حال واحد فناوری فضایی گروه جیلی چین نیز یک شبکه ماهواره‌ای تجاری در مدار پایین را راه‌اندازی کرده تا قابلیت‌های اینترنتی، ناوبری و محاسبات ابری را به خودروهایی با فناوری رانندگی خودران ارائه دهد.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تجهیز ب‌ام‌و به اینترنت ماهواره‌ای

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است