Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

معرفی هوش مصنوعی سرتاسری در نرم‌افزار خودران تسلا

سه شنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۱۳:۱۴ | کد خبر: CP- ۲۰۷۱۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
تسلا در نسخه آینده نرم‌افزار تمام خودران خود (FSD V12) از هوش مصنوعی سرتاسری استفاده خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، ایلان ماسک می‌گوید تسلا در حال برنامه‌ریزی برای به‌روزسانی بسته تمام خودران تحت نسخه «FSD Beta V12» با هوش مصنوعی سرتاسری (end-to-end AI) است.

نسخه کنونی FSD در حال حاضر از شبکه‌های عصبی مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برد، اما این نرم‌افزار تنها برای بخش ادراکی یعنی تشخیص محیط پیرامونی توسط خودرو استفاده می‌شود.

اما با استفاده از هوش مصنوعی سرتاسری امکان تصمیم‌گیری درباره گاز، ترمز، فرمان و ... فراهم می‌شود.

مدیر تسلا پیشتر گفته بود که شرکت برای این بخش نیازی به هوش مصنوعی ندارد، اما به نظر می‌رسد که اکنون دیدگاه خود را رتغییر داده است.

ماسک در اظهارنظر جدیدی اعلام کرد که آپدیت آینده V11.4 در واقع همان V.12 است که شامل هوش مصنوعی سرتاسری خواهد بود.

وی در توییتی نوشت: "مسلماً نسخه 11.4 را باید نسخه 12.0 نامید چرا که پیشرفت‌های عمده و زیادی در آن به چشم می‌خورد. نسخه 12 با معرفی هوش مصنوعی سرتاسری از تصاویر گرفته تا فرمان، ترمز و گاز را شامل می‌شود."

با این حال مدیرعامل تسلا جدول زمانی مشخصی را برای این بروزرسانی خاص ارائه نکرد. این خودروساز در حال حاضر شروع به انتشار نسخه 11.4 برای ناوگان داخلی خود کرده است.

هوش مصنوعی سرتاسری یک استراتژی جدید است که طی آن مدل (در این حالت FSD) تمام مراحل بین ورودی اولیه و خروجی نهایی را یاد می‌گیرد.

وسایل نقلیه امروزی از دوربین‌هایی برای ورودی استفاده می‌کنند که نمایشی سه‌بعدی از محیط اطراف خودرو را ارائه می‌دهند. سپس از الگوریتم های سنتی مسیر برای خروجی هایی چون فرمان، شتاب، ترمز و سایر رفتارهای رانندگی استفاده می‌کنند.

اما روش سرتاسری تنها از دوربین‌های روی خودروی تسلا برای ورود به شبکه عصبی استفاده می‌کند، در حالی که خروجی شامل فرمان، شتاب، ترمز و سایر رفتارهای رانندگی خواهد بود. کل مجموعه FSD در یک شبکه عصبی منفرد کدگذاری می‌شود و با تکیه بر رفتارهای رانندگی توسط انسان‌ها قابل یادگیری است.

مدل‌های سرتاسری به تلاش کمتری برای ساخت سیستم‌های مبتنی بر مولفه نیاز دارند که فرآیند را ساده‌تر کرده و می‌تواند به تسلا کمک کند تا پیشروی بهتری در توسعه نرم‌افزار تمام خودران خود داشته باشد. این روش همچنین از بهینگی بسیار بیشتری بهره‌مند است چرا که فقط از یک شبکه عصبی استفاده می کند.

اشکالاتی نیز در این مسیر وجود دارد، مانند عدم قابلیت پیش‌بینی و دشواری بیشتر در تشخیص مشکلات.

منبع: تسلاراتی

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

معرفی هوش مصنوعی سرتاسری در نرم‌افزار خودران تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است