Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
برخلاف جنرال موتورز؛

اندروید اتو و اپل کارپلی در فورد باقی می‌مانند

سه شنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۱۱:۴۱ | کد خبر: CP- ۲۰۷۱۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت فورد برخلاف جنرال موتورز تصمیمی برای کنار گذاشتن سیستم‌های ارتباطی اپل کارپلی و اندروید اتو ندارد.

به گزاش خودروپرس، در عصر فناوری‌های امروزی تقریباً همه خودروهای جدیدی که به بازار می‌آیند مجهز به سیستم‌های ارتباطی «اپل کارپلی» و «اندروید اتو» هستند.

این یک استاندارد طلایی در خودروهای امروزی است و فورد نیز قصد این استاندارد را دست کم برای خودروهای خود طی سال‌های آینده حفظ کند.

جیم فارلی مدیرعامل فورد در مصاحبه با وال استریت ژورنال تأیید کرد که این شرکت به ارائه سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو در خودروهای خود ادامه خواهد داد.

این اظهارنظر در واکنش به سؤالی درباره تصمیم اخیر جنرال موتورز برای کنار گذاشتن این دو فناوری پرکاربرد در آینده مطرح شد.

اپل کارپلی و اندروید اتو به کاربران این امکان را می‌دهند تا صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند خود را در صفحه داشبورد خودرو قرینه‌سازی (میرور) کنند.

فارلی در این مصاحبه اذعان کرد که اکنون نبرد نرم‌افزارهای درون خودرو بین دو دسته جریان دارد: دسته‌ای شامل تسلا و جنرال موتورز و دسته‌ای که سایر خودروسازان را شامل می‌شود و فورد در بین آنها قرار دارد.

وی در عین حال تأکید کرد اولین و مهم‌ترین نرم‌افزاری که همراه با خودرو به مشتریان فروخته می‌شود نه برای تجربیات دیجیتال داخلی بلکه در واقع برای عملکردهای مهم ایمنی همچون نیمه خودرانی، امنیت و کارایی است.

فارلی اضافه کرد هرچند تجربیات داخلی مهم است اما در داخل خودرو اتفاقاتی فراتر از گوشی‌ها می‌افتد.

وی عقیده داشت که رابطه بین مشتری و «محتوا» نباید مختل شود، برخلاف آنچه تسلا و جنرال موتورز می‌خواهند اتفاق بیافتد یعنی کنترل کامل بر تجربیات داخلی داشته باشند.

مدیر فورد همچنین اشاره کرد که 70 درصد مشتریان فورد از اپل استفاده می‌کنند و بنابراین حذف این قابلیت اتصال برخلاف رویه «مشتری‌مداری» است.

وی افزود تمرکز فورد بر ارائه بهترین تجربیات ممکن از اپل و اندروید با فرصت‌های بزرگ سفارشی‌سازی است و این شرکت می‌خواهد، کارایی، ایمنی و امنیت را در اولویت قرار دهد.

جنرال موتورز ماه گذشته اعلام کرده بود که سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو را در خودروهای الکتریکی آینده خود به نفع سیستم نرم‌افزاری درون شرکتی Ultifi کنار می‌گذارد.

این خودروساز با کنار گذاشتن فناوری‌های مذکور تصمیم دارد به استفاده از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی اختصاصی که با همکاری گوگل برای خودروهای الکتریکی آینده آن توسعه داده می‌شود (نظیر اندروید اتوموتیو) روی آورد.

در سیستم‌های جدیدی که جنرال موتورز برای خودروهای الکتریکی آینده در نظر دارد نیازی به اتصال گوشی‌های هوشمند نیست و کاربران می‌توانند مستقیماً از سیستم اطلاعات سرگرمی اختصاصی و داخلی خودرو استفاده کنند.

تصمیم جنرال موتورز برای کنار گذاشتن اپل کارپلی و اندروید اتو در خودروهای آینده که نقطه شروع آن با شورلت بلیزر مدل 2024 خواهد بود، به این خودروساز کمک می‌کند تا داده‌های بیشتری را در مورد نحوه رانندگی و شارژ خودروهای برقی مصرف‌کنندگان جمع‌آوری و ثبت کند.

البته جنرال موتورز قصد دارد همچنان به ارائه سیستم‌های قرینه‌سازی اپل کارپلی و اندروید اتو در مدل‌های احتراقی خود ادامه دهد.

 منبع: موتور وان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اندروید اتو و اپل کارپلی در فورد باقی می‌مانند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است