Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

صرفه‌جویی میلیاردی با بروزرسانی بی‌سیم خودروها

پنج شنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۴ | کد خبر: CP- ۲۰۶۹۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
بروزرسانی نرم‌افزاری بی‌سیم (OTA) برای رفع ایرادات نرم‌افزاری خودروها سالانه یک و نیم میلیارد دلار در هزینه‌های خودروسازان صرفه‌جویی خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، شرکت اطلاعات فناوری «ABI Reseach» گزارش داد که به لطف قابلیت‌های بروزرسانی بی‌سیم  از سال 2028 خودروسازان در آمریکا سالانه یک و نیم میلیارد دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهند کرد.

این در حالی است که اکنون هزینه‌ای بالغ بر نیم میلیارد دلار در سال بابت فراخوانی خودروها برای آپدیت‌های نرم‌افزاری حضوری به خودروسازان تحمیل می‌شود.

دیلان خو تحلیل‌گر ABI Reseach گفت: "با رشد پیچیدگی‌های نرم‌افزاری و ادغام بیشتر نرم‌افزار در عملکردهای مهم و ایمنی خودرو اکنون فراخوانی‌های ناشی از ایرادات نرم‌افزاری رواج بیشتری یافته است."

وی افزود: "در سال 2022 نزدیک به 10 میلیون خودرو در آمریکا به خاطر مشکلات نرم‌افزاری فراخوانده شدند و تقریباً نیمی از این تعداد نیازمند بروزرسانی نرم‌افزاری توسط یک فروشنده خودرو بودند. با رواج بیشتر خودروهای تعریف‌شده با نرم‌افزار (SDVs) این فراخوانی‌ها افزایش خواهد یافت و بنابراین قابلیت رفع ایراد نرم‌افزاری بدون تحمیل هزینه یا دردسر برای مشتری از ضروریات خوروسازان خواهد بود."

تسلا در این حوزه پیشتاز است و هرگز فراخوان خودروها را بابت آپدیت نرم‌افزاری حضوری صادر نمی‌کند. جنرال موتورز نیز از سال 2021 دست به فراخوان مجازی 98 درصد از خودروهای معیوب خود زده و تمرکز این شرکت بر روی قابلیت‌های OTA احتمالاً به دلیل تجربیات تاریخی‌اش است.

گرچه اغلب خودروهای جدید اکنون آپدیت‌های بی‌سیم را دریافت می‌کنند، اما خیلی از خودروسازان همچنان فاقد پلتفرم درون خودرویی برای بروزرسانی بی‌سیم محصولات هستند.

برای مثال در سال 2022 تویوتا بیش از 500 هزار خودرو را به دلایل نرم‌افزاری فراخوانی کرد که هیچکدام از آنها مورد تعمیر از راه دور قرار نگرفتند.

امکان عرضه پچ‌های نرم‌افزاری از طریق آپدیت‌های OTA نه تنها هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد، بلکه احتمال فراخوانی خودرو به دلایل دیگر را نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای پایین می‌آورد، چرا که خودروسازان به این ترتیب می‌توانند مدیریت مرکزی بر روی خودروهای خود در جاده داشته باشند و به طور مرتب آنها را تحت نظر بگیرند.

کلیه این امور را می‌توان بدون مداخله راننده انجام داد که سبب بهبود تجربه آنها می‌شود.

در نهایت انتظار می‌رود در سال 2023 خودروسازان در آمریکا حدود 500 میلیون دلار بر اثر فراخوانی‌های OTA صرفه‌جویی کنند که این رقم در سال 2028 بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار خواهد بود.

منبع: Auto Tech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

صرفه‌جویی میلیاردی با بروزرسانی بی‌سیم خودروها

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است