Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

لوتوس رقیب تازه فناوری خودران تسلا

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ۱۳:۲۹ | کد خبر: CP- ۲۰۶۹۳ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
لوتوس خودروساز انگلیسی مدعی است که فناوران خودران آن در مدل التره می‌تواند حتی از فناوری مشابه تمام خودران تسلا (FSD) بهتر باشد.

به گزارش خودروپرس، تاکنون خودروهای الکتریکی تسلا (به ویژه مدل Y) جزو بهترین مدل‌های بازار از لحاظ سیستم خودران تلقی می‌شوند، اما خیلی از خودروسازان در حال رقابت و به چالش کشیدن فناوری تمام خودران این شرکت (FSD) هستند.

جنرال موتورز و فورد از جمله این شرکت‌ها هستند و به تازگی رقیب جدیدی نیز به این جمع اضافه شده که خواهان غلبه بر FSD تسلاست.

این شرکت خودروسازی لوتوس است که طبق گزارش جدید Inside EVs ادعا می‌کند که سیستم خودران آن برای محصول «لوتوس التره» از فناوری مشابه تسلا بهتر خواهد بود.

این خودروساز می‌گوید فناوری خودران آن از نوع سطح 4 خودران است. لی بیو مدیر بخش روبوتیک لوتوس در این باره گفت که ترجیح وی یک رویکرد «هندزآف» است به این معنا که خودروهای الکتریکی شرکت بدون هرگونه مداخله رانندگان انسانی عمل خواهند کرد.

لوتوس التره قبلاً تحت آزمایش قرار گرفته و تست‌های متعدد نشان داده که این شاسی بلند الکتریکی می‌تواند بیش از 120 مایل را در شرایط مختلف بدون هرگونه کمک از سوی رانندگان طی کند.

شرکت لوتوس قصد دارد این دامنه را به بیش از 62 هزار مایل در هر مداخله انسانی افزایش دهد.

این خودروساز انگلیسی عقیده دارد که رمز دستیابی به سیستم خودران سطح 4 استفاده از حسگرهای لیدار است. گرچه بسیاری از خودروسازان لیدار را یک جزء مهم از سیستم خودران می‌دانند اما تسلا مخالف چنین نظری است.

تسلا در سال 2021 اعلام کرد که برای کاهش هزینه‌های خود حسگرهای لیدار در خودروهای الکتریکی را حذف خواهد کرد. این سازنده تصمیم گرفت به جای استفاده از رادار برای دستیار راننده خود تنها به دوربین‌ها اتکا کند.

منبع: Tech Times

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

لوتوس رقیب تازه فناوری خودران تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است