Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

از گوشی‌ اندرویدی به جای سوئیچ ب‌ام‌و استفاده کنید

سه شنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۳ | کد خبر: CP- ۲۰۶۵۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
رانندگان ب‌ام‌و از این پس می‌توانند درب خودروهایشان را با استفاده از گوشی اندرویدی خود باز یا قفل کنند.

به گزارش خودروپرس، سال گذشته شرکت ب‌ام‌و از قابلیت «Digital Key Plus» برای گوشی‌های آیفون رونمایی کرد که به رانندگان اجازه می‌داد تا خودروی خود را با استفاده از گوشی یا دستگاه اپل واچ قفل/باز کرده و از راه دور موتور خودرو را استارت بزنند.

هنگام راه‌اندازی قابلیت سوئیچ دیجیتالی وعده داده شد که این قابلیت به زودی به دستگاه‌های اندرویدی نیز راه پیدا خواهد کرد و امروز ب‌ام‌و وعده خود در این خصوص را محقق کرده است.

طبق اعلام این خودروساز، Digital Key Plus اکنون بر روی دستگاه‌های اندرویدی نیز قابل اجراست و برخی مدل‌های سامسونگ و گوگل پیکسل با سیستم عامل اندروید 13 یا بالاتر و با قابلیت پشتیبانی از فناوری پهنای باند فوق عریض (UWB) می‌توانند آن را اجرا کنند.

به طور مشخص این قابلیت بر روی گوشی‌های گلکسی S23 پلاس، S23 اولترا، S22 پلاس، S22 اولترا، S21 پلاس، S21 اولترا، زد فولد 4، زد فولد 3، نوت 230 اولترا، پیکسل 7 پرو و پیکسل 6 پرو قابل اجراست.

صرفنظر از محدودیت‌های گوشی، قابلیت فوق تنها بر روی خودروهای تولیدی ب‌ام‌و در نوامبر 2022 و پس از آن کار می‌کند و قرار شده یک آپدیت نرم‌افزاری در آینده امکان انطباق را برای برخی مدل‌های قدیمی‌تر نیز فراهم کند.

راه‌اندازی قابلیت فوق از طریق اپلیکیشن «My BMW» صورت می‌گیرد. در این حالت Digital Key Plus به عنوان یک جایگزین برای سوئیچ‌‌های فیزیکی عمل می‌کند.

این قابلیت را می‌توان به نحوی برنامه‌ریزی کرد که مالکان هنگام نزدیک شدن به خودرو اموری چون باز کردن قفل درب‌های آن را انجام دهند بدون آنکه نیازی به جستجوی کیف خود برای یافتن سوئیچ یا حتی گوشی خود داشته باشند.

به همین ترتیب می‌توان هنگام فاصله گرفتن از خودرو نیز می‌توان درب‌های آن را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که قفل شوند.

ب‌ام‌و می‌گوید دقت UWB به گونه‌ای است که "خطر حملات رله، در جایی که سیگنال رادیویی مسدود یا قطع می‌شود، عملا از بین می‌رود" که بنابراین آن را به یک جایگزین امن برای سوئیچ‌های سنتی تبدیل می‌کند.

همچنین می‌توان برنامه را به گونه‌ای تنظیم کرد که حداکثر پنج کاربر دیگر که دارای دستگاه‌های اندرویدی یا iOS سازگار هستند و از یک خودروی مشترک استفاده می‌کنند نیز قادر به اجرای آن باشند.

منبع: Auto Tech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

از گوشی‌ اندرویدی به جای سوئیچ ب‌ام‌و استفاده کنید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است