Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

چینی‌ها ربات شارژ خودکار خودروهای الکتریکی ساختند

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۱/۱۶ - ۱۲:۳۸ | کد خبر: CP- ۲۰۵۹۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرسسید مهدی حسینی:
شرکت چینی «Naas Technology» از نخستین ربات شارژ خودکار خود برای شارژ سیار خودروهای الکتریکی رونمایی کرد.

به گزارش خودروپرس، این شرکت در مراسم رونمایی از ربات شارژ خودکار خود اعلام کرد که این ربات به امکانات متنوعی چون مکان‌یابی خودرو، شارژ هوشمند و تسویه خودکار هزینه مجهز است.

ربات شارژ ضدآب و ضدضربه Naas با تجهیز به فناوری‌های روز از جمله یادگیری عمیق، 5G و V2X می‌تواند تنها با یک کلیک عملیات مکان‌یابی خودرو را انجام داده و با اتصال خودکار به درگاه‌ شارژ خودرو الکتریکی، فرآیند شارژ و تسویه هزینه را انجام دهد.

عملیات شارژ از طریق بازوهای مکانیکی دستگاه صورت می‌گیرد. این دستگاه در پیکربندی‌های مختلف از قدرت شارژ و ظرفیت باتری موجود است و می‌تواند از طریق یک API باز به خودروهای مختلف متصل شده و به صاحبان این خودروها اجازه دهد تا در هر ساعتی از شبانه‌روز عملیات شارژ را انجام دهند.

در صورت وجود ظرفیت ناکافی باتری، ربات شارژ عملیات جستجوی خودکار خودرو را آغاز می کند. با نزدیک شدن به وسیله نقلیه، بازوی مکانیکی توسعه یافته موقعیت درگاه شارژ را به دقت تشخیص و با اتصال به درگاه عملیات شارژ را انجام می‌دهد.

ربات شارژ NaaS توسط تیمی از کارکنان سابق بوش، ب‌ام‌و و سایر خودروسازان و شرکت‌های معتبر فناوری ساخته شده است. این تیم دارای تخصص و تجربه زیاد در زمینه رباتیک، رانندگی خودران و وسایل نقلیه، فناوری اتوماسیون صنعتی، الگوریتم‌های نرم‌افزار، حسگرها و سایر حوزه‌های مرتبط است.

«NaaS» یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات شارژ خودروهای الکتریکی در چین است که تا 31 دسامبر سال گذشته بیش از 515 هزار شارژر را در سراسر چین نصب کرده است.

طبق این گزارش با رواج وسایل نقلیه خودران در آینده، ربات‌های شارژ خودکار به یکی از زیرساخت‌های مهم و ضروری تبدیل خواهند شد.

شارژ هوشمند و خودکار خودروهای الکتریکی یک تجربه کاملاً جدید است که بازار بزرگی را در این زمینه شکل خواهد داد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چینی‌ها ربات شارژ خودکار خودروهای الکتریکی ساختند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است