به گزارش خودروپرس، این سازنده خودروهای الکتریکی روز جمعه اعلام کرد که رانندگان خودروهای G9 Max و P7i Max در شهرهای شانگهای، گوانگژو و شنژن میتوانند از نرمافزار دستیار راننده XNGP برای سفرهای درونشهری استفاده کنند.
سیستم کمک راننده پیشرفته XNGP شبیه به فناوری تمام خودران تسلا (FSD) است که خودروساز آمریکایی چهار سال پیش آن را عرضه کرده بود.
به رغم درخواست مشتریان تاکنون سیستم ایکسپنگ در بازار چین عرضه نشده بود اما این خودروساز قصد دارد به تدریج آن را در کلیه شهرهای این کشور فعال کند.
به گفته ایکسپنگ، این شرکت تصمیم دارد تمام امکانات این برنامه را از سال 2024 در اختیار رانندگان در سراسر چین قرار دهد.
در حال حاضر رانندگان در سه شهر مذکور میتوانند اغلب سفرها در خیابانهای درونشهری را بدون مداخله انجام دهند.
در ماههای باقیمانده از نیمه نخست امسال ایکسپنگ قصد دارد سیستم خود را به روز کند تا وسایل نقلیه در شهرهای بیشتری به چراغهای راهنمایی واکنش نشان داده و از موانعی چون عابران پیاده و دوچرخهسواران در تقاطعها حذر کنند.
به روزرسانیهای بیشتر در نیمه دوم امسال نیز به خودروها اجازه خواهد داد تا به طور خودکار مسیر را تغییر دهند، سبقت بگیرند و به چپ یا راست بپیچند.
در نهایت هدف این است که تمام قابلیتها و امکانات برنامه در سال 2024 در سراسر چین مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
ایکسپنگ همچنین در حال تغییر فناوری خود به گونهای است که آپدیتهای آینده XNGP نه متکی به نقشهها بلکه برپایه الگوریتمها و حسگرها باشد.
خودروساز چینی با تکیه بر این فناوری درصدد است تا پس از افت فروش بیش از 40 درصدی در دو ماهه نخست امسال مشتریان بیشتری را جذب کند.
در این مدت ایکسپنگ بیش از 11 هزار دستگاه خودرو را به فروش رساند در حالی که در همین بازه زمانی فروش تسلا بیش از 60 هزار دستگاه خودروی برقی بود که 43 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته ثبت شد.
با این حال تسلا با شکایات و تحقیق و تفحصهای زیادی در داخل آمریکا به اتهام مبالغهگویی درباره اثربخشی و ایمنی فناوری اتوپایلوت و FSD خود مواجه شده است.
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان