Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
برای نخستین بار؛

تاکسی‌‎های خودران آمازون زوکس به خیابان آمدند

سه شنبه | ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ۱۱:۰۸ | کد خبر: CP- ۲۰۴۲۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
زوکس (Zoox)، واحد اتومبیل‌های خودران آمازون، اعلام کرد که برای نخستین بار یک روبوتاکسی حامل سرنشین را در خیابان‌های عمومی آزمایش کرده است.

به گزارش خودروپرس، این واحد زیرمجموعه آمازون خبر داد که یک تاکسی خودران حامل کارکنان خود در نقش مسافر را در خیابان‌های عمومی کالیفرنیا با موفقیت آزمایش کرده تا بیش از پیش به رویای تجاری‌سازی خدمات برای عموم مردم نزدیک شود.

آزمایش 11 فوریه که بین دو ساختمان زوکس در فاصله یک مایلی یکدیگر در مقر شرکت واقع در فاسترسیتی کالیفرنیا انجام شد، بخشی از یک سرویس شاتل رایگان برای کارکنان شرکت است که به زوکس کمک می‌کند تا فناوری خود را بهبود ببخشد.

آیچا ایوانز مدیرعامل زوکس در یک کنفرانس خبری با خبرنگاران این آزمایش را یک گام بزرگ در راستای تجاری‌سازی خدمات عنوان، اما از ذکر زمان دقیق راه‌اندازی خدمات تجاری خودداری کرد.

به گفته وی ارائه خدمات تجاری (حمل مسافران عادی در ازای دریافت کرایه) به مجوزهای دولتی نیاز دارد.

براساس این گزارش، صنعت تاکسی‌های خودران به همان سرعتی که در ابتدا انتظار می‌رفت پیشرفت نکرده چرا که رفع موانع قانونی و تسلط بر این فناوری زمان‌بر و دشوار است.

شرکت‌های فورد و فولکس‌واگن پاییز گذشته اعلام کردند که واحد خودران خود با عنوان «Argo AI» را تعطیل کرده و از این پس بر فناوری‌های کمک راننده که بازدهی فوری بیشتری را ایجاد می‌کند، تمرکز خواهند کرد.

از جمله شرکت‌هایی که همچنان به دنبال توسعه این فناوری هستند، می‌توان به واحد کروز جنرال موتورز و ویمو آلفابت اشاره کرد.

روبوتاکسی زوکس – که از ابتدا به عنوان یک وسیله نقلیه کاملاً خودران ساخته شد و نه نسخه به روز و خودران خودروهای موجود – بدون فرمان یا پدال عرضه می‌شود و دارای فضایی برای چهار سرنشین است که دو به دو روبروی یکدیگر می‌نشینند.

آمازون غول خرده‌فروشی آنلاین که به شدت در حال توسعه فناوری خودران است در سال 2020 شرکت زوکس را به قیمت 1.3 میلیارد دلار خریداری کرد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تاکسی‌‎های خودران آمازون زوکس به خیابان آمدند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است