Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تجهیز خودروهای تویوتا به فناوری لیدار چینی

یکشنبه | ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ - ۱۰:۴۷ | کد خبر: CP- ۲۰۴۱۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت چینی روبوسنس (RoboSense) فناوری حسگرهای لیدار خود را برای مدل‌های آینده تویوتا تأمین خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، روبوسنس - سازنده سیستم‌های حسگر هوشمند لیدار - از همکاری رسمی با تویوتا درباره مدل‌های آینده این خودروساز خبر داد.

تحت این همکاری، روبوسنس با پیوستن به سیستم زنجیره تأمین تویوتا فناوری پیشرفته خود در حوزه لیدار را در اختیار خودروساز ژاپنی و شرکای چینی آن قرار خواهد داد.

تویوتا که از سال 2020 برای سه سال متوالی رتبه اول فروش جهانی را در اختیار گرفته و سال گذشته با فروش 10.5 میلیون دستگاه پرفروش‌ترین خودروساز جهان لقب گرفته از آغاز قرن بیست و یکم، سرمایه‌گذاری‌های مشترکی را با چند خودروساز چینی شامل BYD، GAC و FAW صورت داده است.

براین اساس قرار است روبوسنس و تویوتا همکاری عمیق و گسترده‌ای درباره تجهیز تعدادی از مدل‌های پرفروش تویوتا - فاو (FAW) به فناوری لیدار داشته باشند.

روبوسنس با تجهیز مدل‌های تویوتا به سیستم‌های لیدار سری M آنها را به قابلیت‌های درک و تشخیص دقیق توانمند کرده، از ایمنی رانندگی مدل‌های هوشمند تویوتا محافظت کرده و تولید و بکارگیری انبوه لیدار در صنعت خودرو را ارتقا خواهد بخشید.

لیدار سری M یک محصول انقلابی و در کلاس خودرویی از شرکت روبوسنس برای خودروهای تولید انبوه محسوب می‌شود.

به گزارش اتوتک، این نسل دوم لیدار حالت جامد هوشمند در جهان است که به صنعت تولید انبوه خودروها راه پیدا می‌کند. این لیدار از فناوری اسکن دو بعدی مبتنی بر تراشه که دارای عملکرد و قابلیت اطمینان عالی است بهره می‌برد.

در حال حاضر شرکت روبوسنس پیش‌سفارش سری M را برای بیش از 50 مدل از نزدیک به 20 شرکت خودروسازی از جمله تویوتا با حجم سفارش بیش از 10 میلیون دستگاه دریافت کرده است.

پیش از این روبوسنس از همکاری با شرکت خودروسازی BYD چین در مورد مدل‌های منتخب این شرکت خبر داده بود.

همکاری عمیق بین روبوسنس و تویوتا به این معناست که روبوسنس همزمان به بخشی از سیستم زنجیره تأمین دو برند پرفروش خودرویی جهان (تویوتا و BYD) تبدیل شده و در نتیجه به عنوان پیشتاز بازار جهانی لیدار ظاهر شده است.

لیدار، یکی از فناوری‌ های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب‌ شده، فاصله را اندازه می‌گیرد.

امروزه پیچیده‌ترین اتومبیل‌های خودران معمولاً از حسگرهای لیدار استفاده می‌کنند، وسیله‌ای از نوع رادار چرخان که به عنوان چشمان خودرو عمل می‌کند.

لیدار اطلاعات ثابتی درباره فاصله خودرو تا اشیاء را ارائه می‌دهد تا وسیله نقلیه خودران بتواند تصمیم بگیرد که چه اقداماتی را باید به صورت ایمن و بی‌خطر انجام دهد.

منبع: AutoTech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تجهیز خودروهای تویوتا به فناوری لیدار چینی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است