Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تجهیز پلتفرم‌های فولکس‌واگن به تراشه‌های کوالکام

دوشنبه | ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۲:۰۹ | کد خبر: CP- ۲۰۳۷۲ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
فولکس‌واگن طی چند سال آینده از تراشه‌های کوالکام در پلتفرم‌های اصلی خود شامل MEB و PPP استفاده خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، رئیس واحد نرم‌افزاری فولکس‌واگن موسوم به کاریاد اعلام کرد که این خودروساز در حال بررسی استفاده از تراشه‌های کامپیوتری قدرتمند کوالکام در پلتفرم الکتریکی به روز MEB Plus و نیز پلتفرم PPE است.

فولکس‌واگن در می سال گذشته از آغاز همکاری با شرکت تراشه‌ساز آمریکایی کوالکام که به خاطر تأمین تراشه گوشی‌های هوشمند اندرویدی شهرت دارد، خبر داده بود.

برنامه اولیه این خودروساز استفاده از تراشه‌های کوالکام برای عملیات خودران و نیمه‌خودران در پلتفرم «Unified» گروه فولکس‌واگن بود، پلتفرمی که قرار است سرانجام جایگزین پلتفرم‌های MEB و PPE شود.

با این حال کاریاد در حال حاضر استفاده از تراشه‌های « Snapdragon Rid» و «Ride Flex» کوالکام را در مدل‌های الکتریکی‌ای است که قرار است سال آینده عرضه شوند، تحت بررسی دارد.

«درک هیلگنبرگ» در حاشیه نمایشگاه فناوری CES در لاس‌وگاس گفت: "ما در حال بررسی فرصت‌های موجود برای هر دو پلتفرم MEB و PPE هستیم."

گفته می‌شود نسل جدید پورشه ماکان که در سال 2024 عرضه می‌شود مجهز به پلتفرم PPE خواهد بود، در حالی که پلتفرم MEB Plus نیز احتمالاً از سال 2026 به کار گرفته خواهد شد.

در عین حال پلتفرم Unified که با نام «SSP» شناخته می‌‌شود نیز ظاهراً در سال 2028 رونمایی خواهد شد، در حالی که قبلاً قرار بود در سال 2026 عرضه شود اما به دلیل مشکلات نرم‌افزاری رونمایی از آن به تأخیر افتاده است.

فولکس‌واگن پس از بروز مشکلات اولیه در رابطه با کامپکت الکتریکی ID3 و سایر خودروهای مجهز به پلتفرم MEB مجبور شد تا استراتژی نرم‌افزاری خود را تغییر دهد.

مشکلات نرم‌افزاری این شرکت ظاهراً یکی از دلایل جایگزینی هربرت دیس مدیرعامل قبلی آن با اولیور بلوم بوده است.

پیش از این جابجایی، دیس با انتقادات پی‌درپی به خاطر تأخیرها و اضافه هزینه‌ها در بازوی نرم‌افزاری کاریاد مواجه شده بود.

براساس این گزارش، هرگونه تصمیم برای تسریع استفاده از تراشه‌های کوالکام به معنای جایگزینی آنها با تراشه‌هایی است که اکنون توسط شرکت موبایل آی (متعلق به اینتل) تهیه می‌شوند. تراشه‌های موبایل آی اکنون در خودروهای مبتنی بر پلتفرم MEB استفاده می‌شوند.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تجهیز پلتفرم‌های فولکس‌واگن به تراشه‌های کوالکام

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است