Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تجهیز استلانتیس به فناوری کوالکام

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - ۱۰:۴۴ | کد خبر: CP- ۲۰۳۲۳ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت خودروسازی استلانتیس از فناوری «شاسی دیجیتال اسنپدراگون» کوالکام برای پلتفرم‌های خود شامل «Brain» و «SmartCockpit» بهره خواهد گرفت.

به گزارش خودروپرس، «شاسی دیجیتال اسنپدراگون» متشکل از پلتفرم‌های باز و متصل به ابر است که برای خودروهای نسل آینده در نظر گرفته شده و قابلیت‌های تله ماتیک و اتصال، کابین دیجیتال و نیز عملکردهای دستیار راننده ADAS را دربرمی‌گیرد.

گفته می‌شود این فناوری امکانات ایمنی پیشرفته و تجربیات دیجیتالی فراگیر را ارائه می‌دهد که در طول عمر وسایل نقلیه قابل به روزرسانی هستند.

به گفته رئیس بخش نرم‌افزاری استلانتیس، همکاری با کوالکام 14 برند مختلف خودرویی این شرکت را دربرخواهد گرفت و قرار است از سال 2024 با بهره‌گیری از فناوری کوالکام در برند مازراتی آغاز شود.

تا سال 2026 این فناوری‌ها در برندهای گروه استلانتیس مستقر خواهد شد.

براساس این گزارش، پلتفرم «STLA Brain» پلتفرم نرم‌افزاری و الکتریکی/الکترونیکی اصلی برای خودروهای آینده استلانتیس است. این پلتفرم برای تسهیل بروزرسانی‌های بی‌سیم با فناوری ابری ادغام می‌شود.

پلتفرم SmartCockpit نیز متکی به Brain بوده و از کاربردهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارائه خدمات و قابلیت‌های سیستم اطلاعات و سرگرمی از جمله پرداخت‌های داخل خودرو و فرمان‌های صوتی استفاده می‌کند.

این پلتفرم با همکاری آمازون و فاکسکان ساخته شده است.

به گفته مقامات استلانتیس، فناوری کوالکام به این شرکت کمک خواهد کرد تا هدف کسب درآمد 20 میلیارد یورویی از فناوری‌های نرم‌افزاری تا سال 2030 دست پیدا کند.

این گروه خودروساز همچنین قصد دارد تا این سال به 34 میلیون خودروی متصل دست پیدا کند.

استلانتیس در گذشته نیز از فناوری‌های کوالکام استفاده کرده و این در حالی است که فناوری این شرکت سازنده تراشه در اختیار سایر خودروسازان نظیر فراری قرار گرفته است.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تجهیز استلانتیس به فناوری کوالکام

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است