Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

اندروید اتو جدید چه قابلیت‌هایی دارد؟

دوشنبه | ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - ۱۲:۲۹ | کد خبر: CP- ۲۰۳۱۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
پس از ماه‌ها انتظار و هفته‌ها آزمایش نسخه بتا، سرانجام گوگل «اندروید اتو» به روز را برای کلیه کاربران و مالکان خودروهای سواری منتشر کرده است.

به گزارش خودروپرس، نسخه به روز اندروید اتو اولین بار در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل 2022 به نمایش درآمد، نسخه‌ای که به گفته گوگل تجربه بهتری را از پشت فرمان به رانندگان می‌بخشد.

اندروید اتو به کاربران اجازه می‌دهد گوشی‌های اندرویدی خود را به نمایشگر خودرویشان متصل کرده و از برنامه‌هایی چون مپ (برای مسیریابی)، یوتیوب موزیک (برای پخش موسیقی)، واتس‌اپ و تماس تلفنی استفاده کنند.

گوگل می‌گوید در نسخه جدید سه هدف مهم را برای رانندگان در اولویت قرار داده است: مسیریابی، ارتباطات و پخش موسیقی یا پادکست.

در طراحی جدید محتوای مسیریابی، رسانه و ارتباطات همزمان بر روی یک صفحه واحد نمایش داده می‌شود. ظاهر جدید اندروید اتو شباهت زیادی به «کارپلی» اپل پیدا کرده و صفحه نمایشگر برای استفاده‌های مختلف کاربر به چند بخش تقسیم شده است.

این در حالی است که سهم عمده صفحه نمایشگر به اپلیکیشن مسیریابی یا کارت «گوگل مپ» اختصاص داده شده است. برنامه مپ (Maps) اکنون سهولت دید به صندلی راننده نزدیک‌تر شده است.

حدود یک چهارم از کل فضای صفحه نیز به تصرف کارت اپلیکیشن موزیک درآمده و مابقی  به برنامه‌های ارتباطی اختصاص یافته است.

اگر هیچ نوع برنامه ارتباطی بر روی صفحه باز نباشد، اکثر فضا توسط کارت Maps اشغال می‌شود و مابقی نیز به برنامه موزیک اختصاص می‌یابد.

علاوه بر طراحی جدید، گوگل چند ویژگی دیگر را نیز اضافه کرده تا رایج‌ترین نیازهای کاربران در داخل خودرو را برآورده کند.

یکی از این ویژگی‌ها قابلیت دستیار گوگل (گوگل اسیستنت) است. اکنون دستیار هوشمند مجازی پیشنهاداتی چون یادآوری تماس‌های از دست‌رفته، اشتراک‌گذاری زمان ورود سریع و دسترسی فوری به موسیقی یا پادکست‌ها را ارائه می‌دهد.

طراحی جدید همچنین میانبرهای روی صفحه را با هدف تسریع در پاسخگویی به پیام و تماس با مخاطبان مورد علاقه ارائه می‌دهد.

سومین مورد یک نوار پیشرفت قابل جستجو برای موسیقی و پادکست‌هاست. در حال حاضر این نوار به کاربران اجازه می‌دهد یک آهنگ یا اپیزود را رد کرده و جلو بروند.

ویژگی چهارم تماس‌های واتس‌اپی است. کاربرانی با جدیدترین گوشی‌های هوشمند پیکسل و سامسونگ به زودی می‌توانند با اندروید اتو تماس‌های واتس‌اپی را برقرار کنند.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اندروید اتو جدید چه قابلیت‌هایی دارد؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است