Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فناوری واقعیت مجازی آئودی در راه است

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - ۱۰:۴۳ | کد خبر: CP- ۲۰۲۰۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
آئودی اعلام کرد که برخی مدل‌های منتخب خود با فناوری واقعیت مجازی هولوراید را در نمایشگاه CES 2023 به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش خودروپرس، آئودی پیشتر در نمایشگاه CES 2019 وعده داده بود که خودروهای خود را به قابلیت واقعیت مجازی مجهز خواهد کرد.

حال پس از سه سال این خودروساز در حال عمل به وعده خود است و قصد دارد مدل‌های منتخب خود با هولوراید را در نمایشگاه CES 2023 در لاس‌وگاس به نمایش بگذارد.

به این ترتیب آئودی به نخستین خودروساز دنیا تبدیل می‌شود که تجربه واقعیت مجازی با هولوراید را به خودروهای تولید انبوه خود اضافه خواهد کرد.

هولوراید یک فناوری جدید است که محتوای مجازی را با حرکات رانندگی خودرو در هر لحظه منطبق می‌کند.

 فناوری هولوراید از یک هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کند و سرنشینان بخش عقب خودرو می‌توانند از آن در جاده استفاده کنند. این هدست به‌ صورت بی‌سیم و با بلوتوث به خودرو متصل می‌شود.

با استفاده از این فناوری، سرنشینان هنگام پیچیدن  در شرایط واقعی نیز کج می‌شوند یا هنگامی که سرعت خودرو افزایش می‌یابد، آن‌ها نیز فشار و رانش بیشتری  حس می‌کنند. این تجربه تمام حرکات خودرو و ورودی‌های راننده را به ‌صورت لحظه‌ای برای سرنشینان به واقعیت مجازی تبدیل می‌کند.

سرنشینان می‌توانند با هولوراید از فیلم‌ها، بازی‌های ویدئویی و محتواهای برهم‌کنشی لذت ببرند و لحظات مفرحی را در خودرو تجربه کنند.

این تکنولوژی از حرکات خودرو در جاده برای ایجاد تجربه واقعی‌تر و بهتر سود می‌برد. اگر خودروی آئودی به سمت راست بپیچد خودروی حاضر در بازی واقعیت مجازی نیز به سمت راست خواهد پیچید. اگر خودرو شتاب بگیرد خودرو یا کشتی یا هر وسیله دیگر حاضر در بازی نیز همان کار را انجام خواهد داد.

کاربردهای دیگر شامل بازی‌های ویدئویی و ماجراجویی‌هایی مثل سفر به دوران ماقبل تاریخ هستند. آئودی تصور می‌کند زمانی‌ که خودرو نیز متوقف شده، سرنشینان می‌توانند با دنیای مجازی ارتباط برقرار کنند. به‌عنوان مثال، هولوراید می‌تواند برنامه‌های آموزشی ارائه دهد یا مسابقه‌ای کوتاه برای کاربران برگزار کند.

آئودی قرار است ابتدا این پلتفرم را در آلمان و سپس در اوایل سال 2023 در سایر بازارهای اروپایی عرضه کند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری واقعیت مجازی آئودی در راه است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است