Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نتایج مطالعات جدید نشان داد:

تأثیر ترمزگیری اتوماتیک بر کاهش ۴۰ درصدی تصادفات

شنبه | ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: CP- ۲۰۱۰۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
مطالعات جدید در آمریکا حاکی است که سیستم ترمزگیری اضطراری اتومایک می‌تواند تعداد تصادفات را به بیش از نصف کاهش دهد.

به گزارش خودروپرس، دو مطالعه جدید، یکی با مشارکت دولت و صنعت خودرو و دیگری توسط صنعت بیمه، نشان می‌دهد که سیستم ترمزگیری اتوماتیک می‌تواند تصادفات خودرویی از ناحیه جانبی و عقبی را به نصف کاهش داده و تصادفات وانت پیکا‌پ‌ها را نیز تا بیش از 40 درصد کاهش دهد.

این مطالعات از داده‌های تصادف برای انجام محاسبات استفاده کردند که براساس آن ترمزگیری اضطراری اتوماتیک می‌تواند خودروها را در صورت قریب‌الوقوع بودن یک تصادف متوقف کرده یا از سرعت آنها برای کاهش شدت تصادف بکاهد.

براساس این گزارش برخی خودروسازان در حرکت به سمت تعهد داوطلبانه 20 شرکت برای ساخت تجهیزات استاندارد فناوری ترمز در 95 درصد از مدل‌های سبک خود طی سال جاری منتهی به آگوست آینده هستند.

این مطالعه نشان داد که ترمز اضطراری اتوماتیک در همه شرایط به خوبی کار می‌کند، حتی زمانی که شرایط جاده، آب و هوا یا روشنایی ایده‌آل نیست.

این گزارش می‌افزاید میتسوبیشی، مرسدس بنز، استلانتیس (فیات کرایسلر سابق)، فولکس واگن و هوندا امسال اسنادی را به دولت ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد حداقل 90 درصد از مدل‌های خود به ترمز اضطراری مجهز کرده‌اند.

در عین حال جنرال موتورز گزارش داده که تنها 73 درصد از مدل‌های 2022 آن تاکنون از این فناوری برخوردار بودند اما به گفته سخنگوی این شرکت چنانچه مشکلات زنجیره تأمین وجود نداشته باشد، 98 درصد تا انتهای سال جاری به این فناوری تجهیز می‌شوند.

به علاوه IIHS گزارش داده که سال گذشته ب‌ام‌و، هیوندای، مزدا، سوبارو، تسلا، تویوتا و ولوو تا 90 درصد به فناوری ترمز اضطراری اتوماتیک مجهز شده بودند.

منبع: AP

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تأثیر ترمزگیری اتوماتیک بر کاهش ۴۰ درصدی تصادفات

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است