Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ایلان ماسک اعلام کرد؛

فعلاً خبری از مجوز نرم‌افزار «FSD» تسلا نیست

دوشنبه | ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۱۲:۱۳ | کد خبر: CP- ۱۹۹۸۲ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
نرم‌افزار تمام خودران تسلا (FSD) تا پایان امسال موفق به کسب مجوز نهادهای رگولاتوری در آمریکا نخواهد شد.

به گزارش خودروپرس، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در اظهاراتی که نشان می‌دهد خودروهای این شرکت امسال مهیای رانندگی تمام خودران نخواهند شد گفت نرم‌افزار دستیار راننده پیشرفته تسلا در سال 2022 مجوز رگولاتوری را کسب نخواهد کرد.

این اظهارات نشان می‌دهد که شرکت هنوز نتوانسته است رضایت مقامات مبنی بر اینکه خودروهای تسلا را می‌توان بدون نشستن فردی در پشت فرمان هدایت کرد، جلب کند.

این خودروساز مستقر در سیلیکون والی اکنون نرم‌افزار تمام خودران یا FSD را به قیمت 15 هزار دلار به فروش می‌رساند، نرم‌افزاری که به خودروهای آن اجازه می‌دهد تا تغییر لاین حرکت و پارک را به صورت خودکار انجام دهند.

این نرم‌افزار مکمل قابلیت «اتوپایلوت» است که امکان هدایت، شتاب‌گیری و ترمزگیری را در داخل لاین حرکت بدون دخالت راننده فراهم می‌کند.

با این حال خودروها همچنان باید با کنترل و نظارت راننده انسانی رانده شوند و اطلاق عنوان تمام خودران به یک خودرو به کسب مجوزهای رگولاتوری نیاز دارد.

ماسک در این رابطه گفت که همه کاربران FSD در آمریکای شمالی در پایان امسال یک نسخه به روز را دریافت خواهند کرد، گرچه خودروهای شرکت هنوز مهیای رانندگی تمام خودران نیستند.

وی افزود: "خودرو قادر خواهد بود تا شما را از خانه به محل کار، خانه دوستان و فروشگاه خواربارفروشی ببرد بدون آنکه نیازی به لمس فرمان باشد. اما این قضیه مستقل از مجوز رگولاتوری است. فعلا این مجوز کسب نخواهد شد."

ماسک خاطرنشان کرد که تسلا امیدوار است بروزرسانی FSD را در سال 2023 فراهم کند تا به رگولاتورها نشان دهد که خودرو بسیار ایمن‌تر انسان‌های عادی است.

کریگ ایروین از تحلیل‌گران Roth Capital گفت: "ماسک این احتمال را مطرح می‌کند که با توجه به تأکیدات NHTSA و سایر نظارت‌ها  تسلا مسیر دشواری برای کسب مجوز FSD را در پیش دارد."

براساس این گزارش رگولاتورهای ایمنی خودرو مدت‌هاست که با تسلا بر سر سیستم‌های رانندگی نیمه خودران آن در کشمکش هستند.

از سال 2016 اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا (NHTSA) 38 پرونده تحقیقاتی ویژه را در رابطه با تصادفات منجر به فوت خودروهای تسلا و دخالت نرم‌افزار اتوپایلوت در این تصادفات گشوده است.

البته برخی تحلیل‌گران می‌گویند که با توجه به پیچیدگی رانندگی خودران، مشکل اصلی تسلا نه رگولاتورها بلکه خود نرم‌افزار است.

برایانت واکر اسمیت استاد حقوق در دانشگاه کارولینای جنوبی گفت:"مانع اصلی نه در رابطه با تأیید فناوری بلکه خود فناوری است."

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فعلاً خبری از مجوز نرم‌افزار «FSD» تسلا نیست

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است