Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
از سال ۲۰۲۳؛

بازی‌های ویدیویی به نمایشگرهای منحنی ب‌ام‌و می‌آیند

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۱۲:۰۵ | کد خبر: CP- ۱۹۹۴۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
ب‌ام‌و از سال آینده امکان اجرای بازی‌های ویدیویی کژوال بر روی نمایشگرهای منحنی‌شکل خود را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، این برند آلمانی با همکاری سرویس بازی «AirConsole» قصد دارد امکان انجام بازی‌های ویدیویی تک‌نفره یا چندنفره را در خودروهای الکتریکی مجهز به نمایشگر اطلاعات سرگرمی منحنی‌شکل خود فراهم کند.

شرکت ایرکنسول (AirConsole) - مستقر در سوئیس - شرکتی است که با ساخت یک پلتفرم بازی به کاربران امکان داده تا بازی‌های کژوال (casual games) را بر روی دستگاه‌هایی چون تلویزیون اندرویدی یا رایانه شخصی اجرا کنند.

حال ب‌ام‌و تصمیم دارد همچون شرکت‌های دیگر نظیر تسلا به سرنشینان اجازه دهد هنگام شارژ یا توقف خودرو اوقات خود را با انجام بازی‌های ویدیویی پر کنند.

ایرکنسول بازی‌های خود را در بستر اینترنت و فضای آنلاین ارائه می‌دهد و کنترل‌های مربوطه به جای کنترلر‌های اختصاصی با گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود.

بازی‌هایی که قرار است در مدل‌های ب‌ام‌و انجام شوند، مستقیماً در داخل نرم‌افزار اطلاعات سرگرمی خودرو اجرا خواهند شد و پلیرها با گوشی‌ هوشمند شخصی آن را کنترل خواهند کرد.

شرکت ایرکنسول در حال حاضر 185 عنوان بازی را در رایانه‌های شخصی (PC) عرضه می‌کند، اما مشخص نیست که چه تعداد از این بازی‌ها بر روی نمایشگر منحنی ب‌ام‌و قابل اجرا خواهند بود.

ب‌ام‌و در سال 2023 این فناوری را به خودروهای خود اضافه خواهد کرد و در عین حال معلوم نیست که کدام مدل‌ها چنین سرویسی را ارائه خواهند کرد.

کاربر برای استفاده از این سرویس فقط به گوشی هوشمند نیاز دارد که می‌تواند آن را از طریق یک QR کد قابل اسکن به نمایشگر منحنی متصل کند. اسکن کردن کد ارتباط بین دو دستگاه را برقرار کرده و به پلیرها اجازه می‌دهد تا از انجام بازی لذت ببرند.

البته این نخستین حرکت ب‌ام‌و در جهت ارائه خدمات سرگرمی درون خودرویی در سال جاری محسوب نمی‌شود. در ماه ژانویه نیز این خودروساز از نمایشگر سینمایی (Theatre Screen) خود به عنوان یک نمایشگر غول‌پیکر 31 اینچی در سری 7 جدید رونمایی کرد.

ب‌ام‌و این نمایشگر را با یک پورت HDMI به نمایش درآورد که به امکان اتصادل کنسول‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن به آن را فراهم می‌کند.

منبع: موتور وان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بازی‌های ویدیویی به نمایشگرهای منحنی ب‌ام‌و می‌آیند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است