Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به گفته ماسک تا پایان سال؛

نرم‌افزار تمام‌خودران تسلا جهانی می‌شود

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۲:۱۳ | کد خبر: CP- ۱۹۹۱۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
به گفته مدیرعامل تسلا، سیستم نرم‌افزار تمام خودران (FSD) که اکنون در مرحله آزمایشی بتا در بازارهای محدودی قرار دارد تا پایان سال عرضه جهانی خواهد شد.

به گزارش خودروپرس، رویداد هوش مصنوعی تسلا (AI Day 2022) که روز سی‌ام سپتامبر برگزار شد عمدتاً به مباحثی چون روبات انسان‌نمای اپتیموس تعلق داشت، اما مسائل دیگری چون طرح آزمایشی بتای نرم‌افزار تمام خودران (FSD) و ابررایانه Dojo نیز در خلال این رویداد مطرح شد.

در طول این مراسم ایلان ماسک مدیرعامل تسلا عنوان کرد که طبق برآوردهای وی FSD Beta تا پایان سال آماده عرضه جهانی و گسترش به بازارهای بیشتری خواهد بود.

طی چند ماه اخیر این سیستم رشد چشمگیری در آمریکا و کانادا داشته تا جایی که طبق تأیید شرکت اکنون حدود 160 هزار مشتری از آن در مرحله آزمایشی بتا استفاده می‌کنند.

به نوشته پایگاه «insideevs» این رقم قابل توجهی است به طوری که برای مثال و در مقام مقایسه ناوگان خودروهای خودران «ویمو» کمتر از هزار دستگاه است.

همانطور که ایلان ماسک ماه گذشته عنوان کرد، تسلا قرار نیست به 160 هزار آزمایش‌کننده فعلی FSD Beta بسنده کند.

مدیر تسلا در خلال رویداد اخیر اظهار داشت که این نرم‌افزار باید تا پایان سال جاری برای عرضه جهانی آماده شود و در عین حال از بروزرسانی بزرگ آن در ماه اکتبر خبر داد.

البته این بدان معنا نیست که تسلا مجموعه تمام خودران و همه ویژگی‌های پیشرفته خود را تا پایان سال 2022 در سراسر جهان عرضه خواهد کرد، بلکه این خودروساز قصد دارد صاحبان خودروهای بیشتری را در بازارهای جهانی به آزمایش‌کنندگان فعلی FSD Beta اضافه کند.

در عین حال ماسک خاطرنشان می‌کند که شاید بسیاری از کشورها برای اجرای چنین برنامه‌ای به مجوزهای رگولاتوری نیاز داشته باشند که این می‌تواند انتشار FSD Beta را در آن بازارهای خاص به تأخیر بیاندازد. این امر به ویژه در اروپا، جایی که نهادهای رگولاتوری سختگیری بسیار زیادی دارند، صدق پیدا می‌کند.

برای آزمایش‌کنندگان جدید FSD Beta که به برنامه اضافه می‌شوند، شرایط همانند اعضای فعلی خواهد بود به گونه‌ای که سیستم کماکان از راننده می‌خواهد تا زمان فعال بودن نرم‌افزار حواس خود را معطوف به رانندگی و در اختیار گرفتن کنترل فرمان در مواقع ضروری کند.

آنچنانکه مدیر نرم‌افزار اتوپایلوت تسلا گفته این شرکت از 2 هزار آزمایش‌کننده بتا در حدود یک سال پیش به 160 هزار نفر در سال جاری (در دو بازار آمریکا و کانادا) رسیده و با جهانی شدن FSD Beta و رسیدن آن به بازارهای متعدد می‌توان انتظار رشد مشابهی را داشت.

منبع: insideevs

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نرم‌افزار تمام‌خودران تسلا جهانی می‌شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است