Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تشخیص جاماندگان در ولوو جدید با سیستم رادار داخلی

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۱۰:۵۲ | کد خبر: CP- ۱۹۸۹۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
محصول الکتریکی جدید ولوو با عنوان «EX90» که اوایل نوامبر رونمایی می‌شود به سیستم رادار داخلی برای شناسایی کودکان و حیوانات جامانده در خودرو مجهز است.

به گزارش خودروپرس، خودروی ولوو EX90 قرار است روز نهم نوامبر مصادف با 17 مهر رونمایی شود، محصولی که از جدیدترین حسگرها و رادارها بهره می‌برد.

ولوو اعلام کرد این کراس‌اور الکتریکی جدید دارای سیستم رادار داخلی است که برای شناسایی افراد به ویژه کودکان و حیوانات خانگی جامانده در داخل خودرو طراحی شده است.

خودروساز سوئدی این کراس‌اور را به عنوان محصولی با قوه ادراک راننده و محیط پیرامونی معرفی کرده است.

سیستم رادار داخلی جدید که از قابلیت‌های استاندارد EX90 بوده و در مدل‌های آینده ولوو نیز نصب خواهد شد، حسگرها را در بخش‌های مختلف کابین از جمله صندوق عقب، کنسول سقفی، چراغ‌های مطالعه و سایر قسمت‌های برای پوشش کامل کابین به کار می‌گیرد.

زمانی که راننده سعی می‌کند تا درب‌های خودرو را قفل کند، این سیستم فعال شده و کوچک‌ترین تحرک‌های درون خودرو را تشخیص می‌دهد.

به گفته ولوو سیستم رادار به حدی حساس است که حرکات کوچک مانند تنفس‌های خفیف و سطحی یک کودک نوپا در خواب را نیز تشخیص می‌دهد.

بنابراین اگر سیستم تحرکی را تشخیص دهد اجازه قفل شدن خودرو را نداده و با ارسال یک پیام در صفحه کنسول مرکزی به راننده هشدار می‌دهد که خودرو را برای وجود سرنشینان (نظیر کودکان یا حیوانات خانگی) بررسی کند.

اگر کودکان یا حیوانات در ماشین جا مانده باشند، سیستم کنترل جوی EX90 مادامی که شارژ کافی در باتری وجود داشته باشد می‌تواند کار کند.

براساس این گزارش سیستم راداری جدید در کنار چند فناوری دیگر در ولوو EX90 معرفی خواهد شد. در قسمت بیرونی EX90 دارای 16 حسگر اولتراسونیک، هشت دوربین و پنج رادار است.

درداخل، ولوو دوربین‌ها و حسگرها را معطوف به راننده خواهد کرد تا هوشیاری وی را سنجیده و اطمینان حاصل کند که راننده با ایمنی کامل در حال هدایت خودروست.

اگر سیستم تشخیص دهد  که راننده پاسخگو نیست EX90 را متوقف کرده و درخواست کمک خواهد کرد.

گفتنی است EX90 به عنوان نسخه الکتریکی محصول XC90 ولوو عرضه خواهد شد. ولوو پیشتر اعلام کرد که XC90 همچنان در کنار خودروی الکتریکی جدید به حیات خود ادامه خواهد داد.

منبع: موتور وان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تشخیص جاماندگان در ولوو جدید با سیستم رادار داخلی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است