به گزارش خودروپرس، این غول تراشهسازی روز سه شنبه از پلتفرم «Drive Thor» برای رانندگی خودران و سایر عملکردهای دیجیتال همچون سیستم اطلاعات سرگرمی درون خودرو رونمایی کرد.
انویدیا که از بازیگران بزرگ در بازار تراشههای گیمینگ و هوش مصنوعی است گامهای بزرگی را تاکنون در صنعت خودرو برداشته است.
دنی شاپیرو، رئیس کسب و کار خودرویی انویدیا گفت: پلتفرم Drive Thor قادر خواهد بود تا جایگزین تراشهها و کابلهای فراوان در خودرو شود و هزینه کلی سیستم را پایین آورد.
شاپیرو گفت: "شما میتوانید صرفهجوییهای زیادی را از لحاظ هزینه، کاهش کابل، کاهش وزن و کاهش مصرف انرژی کلی متصور شوید."
براساس این گزارش برخی خودروسازان کار بر روی طراحی و ساخت تراشههای اختصاصی خود را جهت اعمال کنترل بیشتر و کاهش هزینهها آغاز کردهاند.
کروز واحد خودران جنرال موتورز هفته گذشته اعلام کرد که تراشههای اختصاصی خود را برای خودروهایی که از سال 2025 تولید میشوند طراحی کرده است. این خودروساز در حال حاضر از تراشههای انویدیا استفاده میکند.
نخستین خودروسازی که به گفته انویدیا از پلتفرم Drive Thor استفاده خواهد کرد شرکت زیکر متعلق به جیلی چین است.
شاپیرو گفت سیستم محاسباتی فعلی این شرکت با عنوان Drive Orin در شاسی بلند هوشمند جدید ایکسپنگ (خودروساز چینی) و استارتاپ خودران چینی QCraft استفاده خواهد شد.
اما این تحولات توأم با نگرانیهایی است که آیا مشتریان چینی با وجود اعمال ممنوعیتهای صادراتی اخیر آمریکا قادر به دسترسی به فناوری انویدیا خواهند بود یا خیر.
آمریکا اخیراً صادرات دو تراشه اصلی محاسباتی انویدیا به دیتاسنترهای چین را ممنوع اعلام کرد.
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان