Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رؤیت عابران «پنهان» با فناوری بلوتوثی جدید فورد

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ۱۳:۱۸ | کد خبر: CP- ۱۹۸۷۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
فورد از یک فناوری بلوتوثی جدید برای هشدار به رانندگان درباره وجود اشیاء، عابران پیاده‌ و دوچرخه‌سوارانی که از زاویه دید خودرو پنهان هستند، استفاده می‌کند.

به گزارش خودروپرس، این فناوری ایمنی پیشرفته و جدید که از اتصال بلوتوثی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند، به رانندگان اجازه می‌دهد تا عابران پیاده‌ای که از زاویه دید خودرو پنهان هستند را رؤیت کنند.

این فناوری افزون بر فناوری‌های ایمنی پیشرفته‌ای است که خودروهای مدرن برای دیدن زوایای اطراف خود از آنها بهره می‌گیرند و رصد نقاط کور، دستیار حفظ خودرو در لاین و ترمزگیری اضطراری اتوماتیک با تشخیص عابران پیاده و ... را دربرمی‌گیرند.

براساس این گزارش، فناوری‌های سنتی مبتنی بر رادار و دوربین نیازمند تشخیص خط دید هستند و به عبارت دیگر این فناوری‌ها از رؤیت اشیاء، افراد و دوچرخه‌سوانی که از خط دید آنها پنهان هستند، عاجز می‌باشند.

اما غول خودروسازی آمریکا قصد دارد با فناوری جدید ارتباطی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند بر این مانع غلبه کند و گفته می‌شود این فناوری قادر به تشخیص اشیاء و افراد با استفاده از «فناوری بلوتوث کم‌‌مصرف» (BLE) است.

فورد جهت تحقیقات امکان‌پذیری این فناوری با دانشگاه ایالتی اوهایو و شرکت‌هایی چون T-Mobile، Tome Software، Commsignia و PPS وارد همکاری کرده است.

ادعا می‌شود که این فناوری به خودروهای فورد اجازه می‌دهد تا عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را به تفکیک شناسایی کند.

یکی از مقامات اجرایی فورد گفت که این شرکت اکنون در حال بررسی راه‌هایی برای افزایش توان خودرو جهت تشخیص نقاط کوری است که رانندگان قادر به مشاهده آنها نیستند. این به راننده کمک خواهد کرد تا با اطمینان بیشتری بر روی جاده‌ها براند.

فورد همچنین ادعا کرد که تنها به فکر عابران پیاده و دوچرخه‌سواران نیست و قصد دارد افق پوشش این فناوری را به تشخیص اشیاء و کارگران ساختمانی نیز گسترش دهد.

منبع: هندوستان تایمز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رؤیت عابران «پنهان» با فناوری بلوتوثی جدید فورد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است