Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

مالکان آیفون ۱۴ نگران تصادفات خودرویی نباشند!

پنج شنبه | ۱۴۰۱/۰۶/۱۷ - ۱۱:۵۶ | کد خبر: CP- ۱۹۸۳۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
گوشی آیفون و اپل واچ تازه رونمایی‌شده به قابلیت جدیدی با عنوان «تشخیص تصادف» مجهز هستند که ظرف 10 ثانیه پس از تصادف مالک دستگاه این حادثه را به مراکز خدمات اورژانسی گزارش می‌دهد.

به گزارش خودروپرس، اپل شب گذشته آیفون 14 و اپل واچ سری 8 را به عنوان محصولات پرچمدار جدید خود رونمایی کرد.

هر دوی این محصولات به قابلیت جدیدی با عنوان «تشخیص تصادف» (crash detection) مجهز هستند که به طور خودکار یک تصادف شدید را تشخیص داده و ظرف 10 ثانیه اگر کاربر واکنشی نشان ندهد حادثه را به مراکز خدمات اورژانسی و مخاطبان نزدیک گزارش می‌دهد.

اپل مدعی است که این قابلیت ایمنی جدید بر روی کل محصولات سری جدید شامل آیفون 14 معمولی، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرومکس و نیز اپ واچ سری 8، اپل واچ SE و اپل واچ اولترا قابل دسترسی است.

این غول فناوری می‌گوید قابلیت تشخیص تصادف با استفاده از سه قابلیت دستگاه کار می‌کند. فشارسنج تغییرات فشار داخلکابین را تشخیص داده و GPS اطلاعات را درباره تغییر سرعت ارائه می‌دهد. از سوی دیگر میکروفن می‌تواند صداهای بلندی که خاص تصادفات خودرویی هستند را تشخیص دهد.

بر روی اپل واچ نیز یک ژیروسکوپ قوی و شتاب‌سنج با بالاترین برد دینامیک عرضه شده‌اند که هنگام یک تصادف فعال می‌شوند.

الگوریتم مربوطه با داده‌های حاصل از این حسگرهای حرکتی جدید در آزمایشگاه‌های تست تصادف و شبیه‌سازی خودروهای سواری استاندارد در تصادفات دنیای واقعی ساخته شده است. این شامل تصادفات رخ به رخ و جانبی و نیز ضربات جانبی به خودروست.

اپل همچنین ادعا کرد که الگوریتم‌های حرکتی پیشرفته و طراحی‌شده این شرکت با بیش از یک میلیون ساعت رانندگی دردنیای واقعی امتحان شده و در نتیجه دقت بالایی دارد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که در صورت وقوع تصادف پیام اعلان اضطراری بر روی اپل واچ ظاهر خواهد شد چرا که به احتمال زیاد آن در دستان کاربر خواهد بود در حالی که تماس اضطراری از طریق آیفون گرفته خواهد شد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مالکان آیفون ۱۴ نگران تصادفات خودرویی نباشند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است