Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با همکاری بوستون دینامیک صورت گرفت؛

سرمایه‌گذاری جدید هیوندای در ساخت ربات‌های هوشمند

دوشنبه | ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۱۱:۵۳ | کد خبر: CP- ۱۹۷۴۱ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
گروه هیوندای موتور با همکاری شرکت آمریکایی «بوستون دینامیک» یک مؤسسه هوش مصنوعی را برای تولید ربات‌های هوشمند خدمات‌رسان تأسیس کرد.

به گزارش خودروپرس، این خودروساز اعلام کرد که با همکاری بوستون دینامیک اقدام به تأسیس و راه‌اندازی «مؤسسه هوش مصنوعی بوستون دینامیک» (Boston Dynamics AI Institute) کرده است.

هدف این مؤسسه تحقیقاتی، ایجاد پیشرفت‌های اساسی در زمینه هوش مصنوعی (AI)، رباتیک و ماشین‌های هوشمند است.

هیوندای و بوستون دینامیک در گام نخست از سرمایه‌گذاری اولیه 400 میلیون دلاری در مؤسسه جدید که تحت هدایت «مارک رایبرت» بنیانگذار بوستون دینامیک قرار خواهد داشت، خبر دادند.

قرار است این مؤسسه با بکارگیری مجموعه‌ای از استعدادهای نخبه در زمینه هوش مصنوعی، رباتیک، یادگیری ماشین، نرم‌افزار و مهندسی، نسل‌ آینده ماشین‌های هوشمند را توسعه دهد.

مؤسسه فوق با ترکیب بهترین ویژگی‌های آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاهی و آزمایشگاه‌های توسعه شرکتی در چهار حوزه تکنیکی کار خواهد کرد: هوش مصنوعی شناختی، هوش مصنوعی ورزشی، طراحی سخت‌افزار ارگانیک و همچنین اخلاق و سیاست.

مارک رایبرت مدیر اجرایی این مؤسسه گفت: "مأموریت ما ایجاد نسل‌های آینده از ربات‌های پیشرفته و ماشین‌های هوشمندی است که هوشمند‌تر، چابک‌تر، داناتر و ایمن‌تر از محصولات امروزی هستند."

گفتنی است هیوندای در سال 2020 شرکت بوستون دینامیک را خریداری کرد که این مشارکت به استفاده از سگ‌های رباتیک خدمات‌رسان بوستون دینامیک درکارخانه‌های هیوندای و کیا منجر شد.

این سگ‌های رباتیک اکنون در انواع و رنگ‌های مختلف در کارخانه‌های هیوندای و کیا به چشم می‌خورند و وظیفه اصلی آنها در جهت ایمنی کارخانه است.

در اوایل سال جاری هیوندای ربات‌های هوشمند را در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی 2022 به نمایش گذاشت. این ربات‌ها پلتفرم رباتیک «هیوندای پلاگ اند درایو» (PnD) را به نمایش گذاشتند. این ماژول‌ها قابلیت اتصال به اجسام کوچک و و متحرک‌سازی آنها را دارا هستند.

همچنین سیستم لیدار و دوربین به PnD اجازه می‌دهد که به طور مستقل حرکت کند.

منبع: موتور وان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سرمایه‌گذاری جدید هیوندای در ساخت ربات‌های هوشمند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است