Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

شکایت چینی‌ها از فناوری تشخیص خواب‌آلودگی راننده!

شنبه | ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۱:۴۸ | کد خبر: CP- ۱۹۷۱۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
چینی‌ها به خاطر چشمان کوچک خود در استفاده از فناوری تشخیص خواب‌آلودگی رانندگان که بر مبنای رصد حرکات چشم و پلک آنها عمل می‌کند، دچار مشکل شده‌اند.

به گزارش خودروپرس، فناوری تشخیص خواب‌آلودگی رانندگان به سرعت در خودروهای روز و مدرن رایج شده است.

این فناوری با رصد حرکات چشمان فرد پشت فرمان اگر تشخیص دهد که وی خواب‌آلوده و در حال چرت زدن است، هشدارهای صوتی یا تصویری را برای راننده صادر می‌کند.

اما یکی از مشکلات فناوری فوق این است که هنوز متناسب با خصوصیات چهره اقوام و ملل مختلف بومی‌سازی نشده است.

گزارش‌های رسانه‌ای در چین به تعداد زیادی از رانندگان اشاره می‌کند که با وجود هوشیاری کامل پشت فرمان و تمرکز بر جاده هشدارهای غلط را از این سیستم دریافت کرده و دچار دردسر شده‌اند.

یکی از بلاگرها با نام @DerekTLM در سایت رسانه اجتماعی چینی «ویبو» زبان به شکوه و گلایه گشود و گفت که خودروی ایکس‌پنگ او دائماً هشدارهای حواس‌پرتی را (به اشتباه) برایش صادر می‌کند.

از آنجا که اغلب خودروهای نسل جدید دارای یک سیستم پاداش‌دهی مبتنی بر امتیاز برای رفتارهای صحیح رانندگی هستند، این بلاگر به رغم عدم ارتکاب اشتباهات امتیازاتی را از دست داده است.

وی با تگ یک خودروی ایکس‌پنگ نوشت: "من فقط چشمان کوچک دارم اما هرگز هنگام رانندگی نمی‌خوابم! تکرار می‌کنم، چشمان من کوچک هستند اما پشت فرمان به خواب نمی‌روم. آیا ما که مردمی با چشم کوچک هستیم حق استفاده از این فناوری را نداریم؟"

سایرین نیز به این معضل در مدل‌های مربوطه خود اشاره کرده‌اند.

نکته جالب اینجاست که ایکس‌پنگ موتورز یک خودروساز چینی است و بنابراین می‌توان حدس زد که این شرکت همه فناوری‌های موجود بر روی خودروهای خود را متناسب با ویژگی‌های چهره و بدنی چینی‌ها آزمایش و عرضه می‌کند.

با این حال شکایات متعدد برخی خودروسازان چینی را وادار کرده تا «سیستم نظارت بر راننده» یا فناوری DMS را دوباره تحت آزمایش قرار دهند.

حتی اکنون به خودروسازان جهانی نیز هشدار داده شده که سیستم‌های تشخیص چهره را به نحوی بهبود بخشند که متناسب با ویژگی‌های اقوام مختلف در همه نقاط جهان باشد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

شکایت چینی‌ها از فناوری تشخیص خواب‌آلودگی راننده!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است