Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

آزمایش ایستگاه شارژ رباتیک توسط فورد

شنبه | ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۱:۲۲ | کد خبر: CP- ۱۹۶۵۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت فورد به عنوان یک پروژه تحقیقاتی آزمایش ایستگاه‌های شارژ رباتیک برای خودروهای برقی در سناریوهای دنیای واقعی را آغاز کرده است.

به گزارش خودروپرس، این خودروساز اخیراً اقدام به آزمایش یک ایستگاه شارژ رباتیک کرد که طی آن رانندگان می‌توانند از داخل خودروی الکتریکی خود فرآیند شارژ را از طریق گوشی هوشمندشان انجام دهند.

این فناوری به رانندگان اجازه می‌دهد تا هنگام شارژ در داخل خودروی خود مانده یا اینکه خودرو را در حالی که ربات همه امور شارژ را انجام می‌دهد ترک کنند.

فورد اکنون در راستای یک پروژه تحقیقاتی در حال آزمایش ایستگاه‌ شارژ رباتیک جهت توسعه راهکارهای شارژ اتوماتیک برای خودروهای الکتریکی و تمام خودران است.

پس از آزمایش‌های لابراتواری اولیه، محققان فورد این ایستگاه شارژ رباتیک را در معرض آزمایش در سناریوهای دنیای واقعی قرار داده‌اند.

به گفته فورد نحوه کار به این صورت است که پس از فعال شدن سیستم، درپوش ایستگاه باز شده و بازوی شارژ به کمک یک دوربین کوچک به سمت محل مورد نظر در خودرو حرکت می‌کند.

در این حالت رانندگان قادر به نظارت بر ووضعیت شارژ از طریق اپلیکیشن FordPass هستند. پس از اتمام شارژ بازو به محل قبلی بازمی‌گردد.

براساس این گزارش در آینده ایستگاه شارژ رباتیک فورد که توسط دانشگاه دورتموند آلمان ساخته شده می‌تواند در فضاهای پارکینگ معلولان، پارکینگ‌های خودرو یا در خانه‌های شخصی نصب شود.

از کاربردهای دیگر آن می‌توان به شارژ سریع و کارآمد ناوگان شرکتی اشاره کرد. این فناوری همچنین می‌تواند از شارژ قوی‌تر خودروهای برقی در زمان بسیار کوتاه‌تر پشتیبانی کند.

این فرآیند می‌تواند به شکل کاملاً خودکار و با کمترین یا بدون دخالت راننده انجام شود. راننده به راحتی وسیله نقلیه را به ایستگاه شارژ فرستاده و عملیات شارژ بر روی آن انجام می‌شود.

فورد اعلام کرد: با همکاری شرکت ارائه‌دهنده شبکه شارژ IONITY به دنبال بهبود بیشتر ایستگاه‌های شارژ رباتیک خواهد بود.

این شرکت همچنین در حال بررسی استفاده از فناوری تمام اتوماتیک «Automated Valet Parking» است که سال گذشته در مونیخ آلمان عرضه شد.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آزمایش ایستگاه شارژ رباتیک توسط فورد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است